De többek között Juan-Pablo Montoya balhés viselkedéséről, Bernie Ecclestone hajmeresztő műesős ötletéről és Michael Schumacher vallomásáról is emlékezetes marad e dátum: lássuk, mi történt a korábbi évek F1-ében március 4-én.
2014: A Williams szerint a megbízható, kiegyensúlyozott teljesítmény lesz az aktuális szezon kulcsa. Bármi is volt az, nyitotta a zárat, a grove-i istálló ugyanis összesen hat dobogós helyet szerzett az év során, és a 2013-as konstruktőri 9. helyet egy 3. helyre cserélte.
2013: Fernando Alonso figyelmezteti a riválisokat, élete formájában érzi magát, és készen áll arra, hogy az előző évi remeklését és év végi 2. helyezését túlszárnyalja a Ferrarival. Ez nem sikerült, hiszen bár a 2. helyet sikerült megismételni, ám a Ferrari lemaradása jócskán megnőtt a Red Bullhoz képest.
2012: Kimi Raikkönen (Lotus) zárta az élen a barcelonai kollektív teszt utolsó napját, megelőzve Fernando Alonsót (Ferrari) és Bruno Sennát (Williams). Érdekesség, hogy a később az az évi vb-címet besöprő Sebastian Vettel ezt a tesztnapot sereghajtóként zárta a Red Bull-lal.
2011: Mark Webber éles kritikával illette Bernie Ecclestone azon tervét, miszerint műesővel, azaz a pályák mesterséges fellocsolásával kellene új színt és plusz izgalmakat csempészni az F1-es versenyekbe. Hál’Istennek később Ecclestone is jobb belátásra tért, és elvetette őrült ötletét.
2010: Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, élete eddigi legkülönlegesebb élménye lesz Michael Schumacherrel egy mezőnyben versenyezni. Ugyanezen a napon ugyanő azt is elismerte, hogy 2007-ben rosszul kezelte Fernando Alonsót mint kétszeres világbajnok csapattársat, és ő is felelős volt a McLarennél házon belül kialakult feszült légkörért.
2009: Fernando Alonso (Renault) az élre röpítette a Renault-t a jerezi kollektív teszt negyedik napján, a spanyol mögött Kimi Raikkönen (Ferrari), Nick Heidfeld (BMW Sauber) volt az élmezőny további sorrendje. Az az évi világbajnok Brawn GP erről a tesztről még ugyebár hiányoztak.
2008: Lewis Hamilton (McLaren) hadat üzen a regnáló világbajnok Kimi Raikkönent (Ferrari), legalábbis nyilatkozatában egyértelművé teszi a finn számára, hogy idén minden követ meg fog mozgatni annak érdekében, hogy megszerezze élete első vb-címét. Sikerült is neki.
2007: A Honda gyári csapata egy átfogó fejlesztéscsomaggal készül a Maláj Nagydíjra, miután kénytelenek voltak belátni, hogy az évi versenygépük csalódást keltő teljesítményt nyújtott a szezon első versenyein Jenson Button és Rubens Barrichello alatt.
2005: Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke csitítani igyekszik azokat a hangokat, amik szerint csapata lehet az az évi világbajnoki cím fő esélyese, és nyilatkozatában egy párhuzammal élve Dávid és Góliát bibliai küzdelmét hozza fel példaként, amelyben most ők testesítik meg a parittyával harcba induló Dávid, míg a Ferrari a hatalmas Góliát alakját. Aki ismeri a történetet, az ugyanakkor tudja, hogy az Dávid győzelmével zárult. Ennek megfelelően a Renault is behúzta a vb-címet Fernando Alonso révén.
2004: Juan-Pablo Montoya fogta magát és kisétált a Williams egyik főszponzora, az Allianz által szervezett sajtótájékoztatóról, miután az egyik újságíró állítása szerint provokatív és amatőr kérdéseket tett fel neki. A kolumbiai nem bánta meg tettét, úgy érezte, helyesen cselekedett.
2003: Az ekkor ötszörös világbajnok Michael Schumacher nyilatkozatában úgy fogalmaz, nem az motiválja, hogy minden idők legeredményesebb F1-es versenyzője legyen, egyszerűen csak imád versenyezni és nyerni, ez számára a fő hajtóerő.
2002: Michael Schumacher élvezte a Juan-Pablo Montoya ellen vívott párharcot, amelyből győztesként kikerülve megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat.
2001: Fernando Alonso elhallgattatta azokat a kritikusokat, akik szerint túl korai volt még őt 19 évesen bedobni a mélyvízbe, F1-es debütáló versenyén ugyanis épségben célba hozta a Minardit a 12. helyen, a Benetton-Renault pilótáját, Giancarlo Fisichellát is megelőzve. Kimi Raikkönen ugyanezen a napon pontszerzéssel mutatkozott be az F1-ben, ő a Sauber versenygépével szelte át a célvonalat a 6. helyen. Rajtuk kívül Juan-Pablo Montoya és Enrique Bernoldi is ezen a napon debütált az F1-ben, de ők mind a ketten kiestek Melbourne-ben.
1997: Az Ausztrál Nagydíj szervezője, Ron Walker kikelt Michael Schumacher azon kritikája ellen, mely szerint az Albert Park nem veszi eléggé igénybe a pilótákat, és nem jelent elég nagy kihívást nekik.
1996: Taki Inoue nem fog rajthoz állni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, miután egyik szponzora visszalépett. A japánt így az 1994-es F3-as bajnok Giancarlo Fisichella fogja helyettesíteni a versenyen. Inoue volt az a pilóta, akit korábban Michael Schumacher lehetséges ferraris csapattársaként is szóba hoztak, mielőtt Eddie Irvine be nem töltötte ezt a pozíciót.