A szezonban nem először nagyot változtak az erőviszonyok a szombatiról a vasárnapi versenyre a WRX-ben. A svéd, finn és lett hétvégékhez hasonlóan duplafordulós Barcelonában a második napon már az előző nap rajtokkal küszködő Mattias Ekström diktálta a tempót, két kvalifikációs futamon is ő volt a leggyorsabb. A Q3-ban Andreas Bakkerud zárt az élen, aki szombaton is nyert egy előfutamot.
Ekström és Bakkerud mögött Kevin Hansen, valamint a szombati nyertes Timmy Hansen végzett a köztes eredménylistán. Két hatodik és egy negyedik hely mindössze az ötödik pozícióra volt elegendő Johan Kristofferssonnak az összesítésben, miután előző nap még uralta a kvalifikációt. Kárai Tamás 11. helyen fejezte be a köztes eredménylistát, ami azt jelentette, hogy a szabadkártyás magyar versenyző először bejutott az elődöntőbe a világbajnokságon!
Kristoffersson az egész szezon során először nem indulhatott az első sorból az elődöntőben, az SF1-ben viszont valósággal megtáltosodott: a rajtnál Kevin Hansent előzte meg, jokertaktikájával pedig Ekströmöt tréfálta meg: az első elődöntő megnyerésével jutott a döntőbe! Ekström és csapattársa, Robin Larsson jutottak még be, a rajtnál kizökkentett Hansen nem került be a legjobb hat közé, habár a futamok alapján még harmadik volt. Kárai hatodikként fejezte be első vb-elődöntőjét.
A második elődöntőben a tavalyi bajnoki ellenfelek, Bakkerud és Timmy Hansen vívtak nagy harcot: szorosan, de a norvég megnyerte a csatát, a pároson kívül Anton Marklund jutott még be a fináléba. Mivel a döntő pole-pozíciójáról a köztes eredménylistán elfoglalt sorrend dönt az elődöntőnyertesek között, Bakkerud kvalifikált az első helyre Kristoffersson elé.
Nagy baleset történt rögtön a rajt után: Kristoffersson jobban indult Bakkerudnál, de összeakadt a norvéggal, aki megforgott – Larsson oldalról telibe találta a Renault-t, mindketten rögtön kiestek. Kristoffersson sérült autóval is megnyerte a döntőt, nyolc versenyen negyedik győzelmével, de kérdés, mint mondanak a stewardok az első körös incidensre. Timmy Hansen első helyéhez egy másodikat adott hozzá, Anton Marklund szezonja első dobogóját szerezte, miután Mattias Ekström látszólag önhibájából megpördült, így top hármas eredmény nélkül zárta a hétvégét.
A WRX-hez hasonlóan az Európa-széria Super1600-os kategóriájában is komplett bajnoki fordulót rendeztek szombaton és vasárnap. Az előző nap a Volland Racing két versenyzője, Marton Gergely és a végül versenyt megnyerő Jurij Belevszkij emelkedett ki a mezőnyből. A köztes eredménylistát ismét ők zárták az első két helyen, csak fordított sorrendben: az orosz pilótával a magyar előtt.
Belevszkij megnyerte az első elődöntőt, Marton azonban rosszul rajtolt a pole-ból a másodikon – hasonlóan a szombati döntőhöz –, így Marat Knyazev mögött csak a második helyen végzett, ami negyedik rajtkockát jelentett a döntőben.
Jurij Belevszkij a döntőt is uralta, simán megszerezte második győzelmét Barcelonában. Knyazev és Marton a hatkörös fináléban is egymásra találtak, de a mezőny egyetlen magyar pilótájának csak a harmadik hely jutott vasárnap. A hétvégéről két dobogóval, a bajnokságban nyolc ponttal Belevszkij mögött távozik – az egyetlen hátralevő versenyen, a Nürburgringen lesz még esélye az Európa-bajnoki címre.