A hetedik és nyolcadik fordulóval folytatódik a WRX szezonja: a portugál hétvége törlése miatt Spanyolországban, Barcelonában is két komplett versenyt tartanak. A bajnokságot vezető Johan Kristoffersson eddig minden szombati fordulót megnyert, és formája most is folytatódott, két kvalifikációs futamon leggyorsabb volt: a Q2-ben egyetlen tizedmásodperccel előzte meg őt Andreas Bakkerud, aki idén először villant meg a Renault Megane-nal. Valódi bravúr volt ez a második idő Kristofferssontól, miután a rajtnál Robin Larsson a gumifalhoz préselte, a Volkswagen két kerékre állt, a borítás bal eleje pedig jelentősen megsérült.
A köztes eredménylistán Kristoffersson, Timmy Hansen, Bakkerud, Kevin Hansen és Mattias Ekström volt a sorrend a három futam alapján. A mezőny egyetlen magyar résztvevője, Kárai Tamás 14. helyen végzett Audijával az összesítésben, ő nem jutott tovább az elődöntők körébe. Indult volna még egy magyar a vb-hétvégén, Lajos Gyula „Luigi” egy Skoda Fabiával, de ő végül visszalépett a bemutatkozó szerepléstől.
Nem történt meglepetés az elődöntőkben: az elsőből Kristoffersson, Ekström és Bakkerud, a másodikból Timmy és Kevin Hansen, valamint Grönholm jutott tovább, azaz a köztes eredménylista első hat helyezettje.
Annál nagyobb fordulatot tartogatott a döntő. Kristofferssonnal újból megkóstoltatták a belső íven levő falat, ezúttal Timmy Hansen nem hagyott neki helyet. A Volkswagen újra megsérült, később lökhárítóját is elhagyta. Hansen tudta, hogy egy korai jokerrel lehet esélye: a vonalvezetés teljesítése után tizedről tizedre faragott a különbségből az utolsó körig kint maradó Kristoffersson csonka autójához képest. A kétszeres bajnok az utolsó körben tudta le kötelező jokerét, amelyből csupán Hansen mögé ért vissza. Megpöckölte honfitársát, aki füstölgő kerekekkel, de az első helyen ért be a célba – a 2019-es bajnok megszerezte első győzelmét.
Kristoffersson a második helyen ért célba, először kapott ki szombaton, a két svéd két ütközését azonban vizsgálták a döntő után. A Team Hansen két autóval végzett a dobogón Kevin Hansen révén, Niclas Grönholm negyedik lett, megelőzve Ekströmöt, Kristoffersson legközelebbi üldözőjét a bajnokságban, aki sok értékes pontot veszített a nap során: hátránya 25 egységre nőtt. A döntőben csak hatodik lett Bakkerud, akinek szombatjában egy erősebb eredmény is benne lehetett volna.
Szokatlan időpontban, október közepén kezdődött el a Super1600-as ralikrossz Európa-bajnokság: az első hétvégén, Barcelonában rögtön két fordulót is rendeztek a WRX nyomán önálló szombati és vasárnapi programmal, a törölt portugál verseny pótlásaként. Egyetlen másik helyszíne lesz még az Eb-kategóriának, Németország, a Nürburgring egy szintén szokatlan időpontban, december 12-13-án.
A magyarok az elmúlt években számos sikert értek el a kategóriában, mindenekelőtt Szabó Krisztián révén, aki kétszer is megszerezte az Európa-bajnoki címet, 2016-ban és 2017-ben. A spanyol hétvégén egy induló volt hazánkból, Marton Gergely, a 2019-es bajnoki ezüstérmes, a kezdés pedig nem is lehetett volna eredményesebb számára. A Q1 hatodik helye után a Q2-ben és Q3-ban ő futotta a legjobb időt, és saját elődöntőjében sem tudták legyőzni.
A sorozat épp a legfontosabb szakaszban, a döntőben szakadt meg: audis csapattársa, Jurij Belevszkij – a másik elődöntő nyertese – a rajtnál megelőzte őt, Marton pedig nem tudott mit kezdeni a svájci zászló alatt versenyző orosszal. Nyolc tizedmásodperces lemaradással második lett: első Eb-győzelmére továbbra is várnia kell.
Rasmus Tuominen állt a dobogó legalsó fokára Renault Twingóval. A barcelonai nyitány nyilvánvalóvá tette, hogy a Super1600-ban továbbra is a Volland Racing Audi A1-esei számítanak a legkomolyabb tényezőnek: az első és második mellett a negyedik és ötödik helyet is megszerezték Marius Bermingrud és Artur Jegorov révén.