A Volland Racing 21 éves pilótájának nem kedvezett a szombati esős időjárás a Super 1600-as FIA ralikrossz Európa-bajnokság második állomásán, Spa-Francorchamps-ban, a három kvalifikációs futam összesítése alapján csupán a 15. helyen állt, a Q3-ban egészen hátul, a 21. helyen végzett. Ahogyan vasárnap kisütött a nap és felszáradt a pálya, úgy változott meg Marton Gergő formája is: a Q4-ben első helyezést szerzett, így simán bejutott az elődöntőbe, onnan pedig a döntőbe, ahol negyedik helyezést adott a barcelonai harmadik pozíció mellé.
„Azzal a nagyon extrém szombati időjárással, ahol hol esett, hol nem esett, és annyira változtak a körülmények, hogy szinte minden alkalommal teljesen különböző pályát kaptunk, nagyon nehéz volt ráérezni a mindannyiunk számára új vonalvezetésre. Ehhez képest a szabadedzés és Q1 elég jól sikerült, de a Q2-ben az első kanyarban húztam a rövidebbet, a Q3-ban pedig a rajttól fogva rosszul sikerült minden, és nagyon beragadtam. Az első nap végén a 15. helyen álltam a köztes eredménylistán, nagyon magam alatt voltam” – számolt be az Audi A1-et hajtó ralikrosszos a szombati eredményekről.
„Éjjel viszont összeraktam magam, átnéztem az adatokat, hogy min tudnék javítani. Jobban feküdt nekem a vasárnapi időjárás és az ebből kifolyólag sokkal tempósabb, sokkal jobb tapadású pálya is. A Q4 nagyon jól sikerült, megnyertem, az összetettben pedig ötödik helyre jöttem fel. Ez harmadik rajtkockát jelentett az első elődöntőben, ahova át tudtam vinni a negyedik kvalifikációból a formám. Már a rajtnál összecsaptam a második helyezettel, de akkor még mögötte fordultam el, a kör végére aztán megelőztem őt. Nagyon jó volt a tempóm, a leggyorsabb kör is az enyém volt.”
„Így a döntőben megint a harmadik rajtkockából indultam, és megpróbáltam ugyanazt, amit az elődöntőben: egy jó rajttal bemenni az első rajtkockás versenyző mellé, hogy belül tudjak maradni a második kockás versenyzőhöz képest. Ez most nem sikerült, a második nagyon odaszorított a falhoz, megsérült az autó futóműve is. Rossz autóval kellett versenyeznem tovább, amivel a balos kanyarokban nehezen lehetett befordulni. Mivel a pályán öt kanyarból egy jobb, négy pedig bal, ez nem volt szerencsés, meg is előztek. Negyedik helyen fejeztem be a döntőt, amivel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak, hiszen az elsőhöz képest szerettem volna hozni a pontokat, szombaton viszont bőven aláírtam volna ezt az eredményt. Összességében úgy gondolom, nagyot mentettem vasárnap” – zárta spái hétvégéjének értékelését az Európa-bajnoki pontverseny harmadik helyén álló Marton Gergely.
A Super 1600 belga versenyének eredménye: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1); 2. Egor Sanin (orosz, Renault Twingo); 3. Josef Šusta (cseh, Skoda Fabia); 4. Marton Gergely (magyar, Audi A1); 5. Artur Egorov (orosz, Audi A1); 6. Tomáš Krejcík (cseh, Skoda Citigo).
A Super 1600 Európa-bajnokság állása 2/6 forduló után: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1) 60 pont; 2. Artur Egorov (orosz, Audi A1) 46 pont; 3. Marton Gergely (magyar, Audi A1) 42 pont; 4. Timur Shigabutdinov (orosz, Audi A1) 36 pont; 5. Egor Sanin (orosz, Renault Twingo) 35 pont.
Részeredmények: Q1: 4. Q2: 13. Q3: 21. Q4: 1. INT: 5. SF1: 2. F: 4.
Következő verseny: Höljes, Svédország, július 6-7.