DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Ralikrossz

Marton Gergely: Spa ikonikus és ismeretlen

Spa-Francorchamps az egyetlen új pálya a ralikrossz Európa-bajnokság versenynaptárában: nem csupán Marton Gergely számára, hanem a teljes mezőnynek. A barcelonai szezonnyitó dobogósának kedvezhet a szituáció.

2019-es szezonját a Super 1600 ralikrossz Európa-bajnokságon dobogós pozícióval kezdte a Volland Racing versenyzője: az évadnyitó helyszínén, Barcelonában egy végig élmezőnyben töltött hétvége megkoronázásaként harmadik helyezést ért el a döntőben az Audi A1-gyel. A folytatásra csupán két hetet kellett várni: május 11-12-én Belgiumban szerepel a világbajnokságot kísérő kontinensszéria, az ikonikus Spa-Francorchamps pálya vadonatúj ralikrossz-nyomvonalán.

„Már nagyon várom a hétvégét, mivel Spa autentikus, ikonikus pálya az autóversenyzésben, ezért nagyon örülök, hogy oda látogat a ralikrossz-vb és Eb mezőnye. Ami még érdekesebbé teszi a hétvégét, hogy nemcsak én nem mentem még soha Spában, hanem gyakorlatilag senki a mezőnyből, hiszen csak nemrégiben fejeződött be az építkezés. Izgalmasnak ígérkezik a kialakítás, hiszen az Eau Rouge-on is átmegy a mezőny, a murvás szekcióra pedig szintén kíváncsi vagyok az eddig látottak alapján” – beszélt előzetesen a hétvégéről a 21 éves ralikrosszos, aki elárulta, a belga versenyre kapaszkodó nélkül fog megérkezni.



„Az igazság az, hogy sehogyan sem tudok felkészülni a pályából. A rajza megvan, de azzal magában nem sokat lehet kezdeni. Viszont ezzel más is így van, ezért ez most tényleg olyan forduló lesz, ahol mindenkinek nulláról kell kezdenie az építkezést. Azt gondolom, hogy ez előnyt jelent számunkra, egyrészt azért, mert a csapaton belül hatan vagyunk, és látjuk egymás adatait, másrészt pedig azért, mert én is egészen erősen szoktam kezdeni a hétvégéket, a legutóbbi is úgy indult, hogy megnyertem a szabadedzést. Ez a szituáció talán az én malmomra hajthatja a vizet.”

„A legutóbbi versenyen öt Volland Racing-es Audit láttunk a hatfős döntőben. Biztos, hogy az autó tempója kiváló, ahogyan már a tavalyi évben is tapasztaltuk, mégis azt gondolom, hogy sokkal erősebb annál a mezőny, mint amit a döntő mutatott Spanyolországban. Tehát nem gondolnám, hogy ekkora a csapatunk előnye, az viszont mindenképpen pozitívum, hogy már az első versenyen ilyen jó pozíciókat el tudtunk érni. Egyúttal a bajnokság szempontjából ez jelzés is nekem: kiderült belőle, hogy milyen erős csapattársaim vannak. De nem nagyon foglalkozom esélylatolgatással, hiszen ezen a hétvégén bármi megtörténhet, az ismeretlen pálya és esetleg extrém időjárás tényleg felforgathatják az egész mezőnyt.”

A Super 1600 állása 1/6 forduló után: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1) 30 pont; 2. Artur Egorov (orosz, Audi A1) 26 pont; 3. Marton Gergely (magyar, Audi A1) 22 pont; 4. Timur Shigabutdinov (orosz, Audi A1) 18 pont; 5. Maximilien Eveno (francia, Citroen) 17 pont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: