DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Ralikrossz

Marton Gergely dobogós hellyel kezdte Eb-szezonját

Ismét a magyar ralikrosszos neve szerepel az eredménylista harmadik helyén a Super 1600 Európa-bajnokságon Barcelonában, akárcsak egy évvel korábban. Bizakodásra ad okot az idénykezdet: Marton a szabadedzéstől fogva gyors tempót diktált első versenyén az Audival.

A 2019-es szezonban már Audi A1-et vezet az FIA ralikrossz Európa-bajnokság Super 1600 kategóriájában Marton Gergely, a Volland Racing pilótája. Az összetett tavalyi negyedik helyezettje meggyőzően debütált az új autóval a szezon első versenyhétvégéjén, Spanyoloroszágban, Barcelonában: a szabadedzésen első időt futott, majd a négy kvalifikációs futam eredményeinek összesítése alapján negyedik helyet szerzett a köztes eredménylistán, pedig egy félperces időbüntetés is hátráltatta.

„Én mindig fontosnak tartom a szabadedzést abból a szempontból, hogy jó mércéje a tempónak a legelején, amikor még mindenkinek új minden. Éppen ezért nagyon örültem neki, hogy rögtön sikerült egészen nagy előnnyel behúzni. Utána következett a Q1, ahol vezettem a saját csoportomban, viszont közbejött egy baki: a spotterem elfelejtett kihívni jokerre, én pedig nem figyeltem a körök számát. Tehát kihagytuk a jokert, ami korábban még sosem fordult elő velünk, és ez 30 másodperces büntetést jelentett. A Q1 után a 17. helyen álltunk, innen kellett futamról futamra feljebb kapaszkodnunk.”



„Ez a Q2-ben annyi előnyt jelentett, hogy a sorrend alapján egy olyan társasággal rajtoltam együtt, akiknél sokkal gyorsabb voltam, így tiszta, erős tempót tudtam autózni. A Q3-ban sok akció volt, igyekeztem elkerülni az ütközéseket, igazán jól pedig a Q4 sikerült, ahol második időt értem el összesítésben, és csak kettő tizedet veszítettem az első helyhez képest, ami meg is lehetett volna, ha nem tartanak fel az első körben.”

Martont a köztes eredménylista alapján a második elődöntőbe sorolták, ahol a Volland Racing másik két versenyzőjével együtt szerepelt: a csapattársak kerülték a felesleges harcot, így mindhárman továbbjutottak a döntőbe, amelynek hat rajtkockájából ötöt az istálló Audijai béreltek ki. Tavalyi eredményét megismételve a magyar pilóta a harmadik helyezéssel, a dobogón nyitotta szezonját.

„A döntőben, ahol a harmadik helyről rajtoltam, szintén volt akció, a jokerkijáratnál kettőt is előztem. A harmadik helyem nem volt veszélyben, és a másodikhoz is közel kerültem, amikor az utolsó körben visszajött jokerről, de végül nem sikerült pozíciót javítanom. Örülök az eredménynek, a hétvége legnagyobb pozitívuma pedig az volt, hogy a rossz szituációk sem nyomták rá a bélyegüket a folytatásra. Korábbiakban problémát jelentett, hogy ha jól alakult minden, akkor végig nagyon jól versenyeztem, viszont ha valami hiba csúszott be, az nagyot rontott a későbbi teljesítményen. Úgy gondolom, most jól vizsgáztam azzal, hogy koncentrált tudtam maradni és gyors köröket futni az összes futamban. Ez nagyon jó előjel a szezonra!” – nyilatkozta dobogós ünneplése után Marton Gergely.

A Super 1600 spanyol versenyének eredménye: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1); 2. Artur Egorov (orosz, Audi A1); 3. Marton Gergely (magyar, Audi A1); 4. Timur Shigabutdinov (orosz, Audi A1); 5. Janno Ligur (észt, Skoda Fabia); 6. Yuri Belevsky (svájci, Audi A1).

A Super 1600 állása 1/6 forduló után: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1) 30 pont; 2. Artur Egorov (orosz, Audi A1) 26 pont; 3. Marton Gergely (magyar, Audi A1) 22 pont; 4. Timur Shigabutdinov (orosz, Audi A1) 18 pont; 5. Maximilien Eveno (francia, Citroen) 17 pont.

Részeredmények: Q1: 17. Q2: 4. Q3: 7. Q4: 2. INT: 4. SF2: 2. F: 3.

Következő verseny: Spa-Francorchamps, Belgium, május 11-12.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: