Ezen felszerelések nélkül nem lehet rajthoz állni, sőt, a versenyt megelőző technikai ellenőrzésen is be kell mutatni őket. Így egy pillanatra úgy tűnt, hogy hiába hajózott a versenyautó három héten keresztül az amerikai kontinensre. Szerencsére azonban Manfred Stohl, egykori „N” csoportos világbajnok felajánlotta saját overállját és kiegészítőit, így ez a probléma is megoldódott. Stohl más autómárkákat követően Mitsubishivel szerezte világbajnoki címét, ahogy korábban Lukács Kornél is versenyzett ilyen típusú autóval.
A felszerelés pótlása azonban nem az egyetlen probléma volt ezen a versenyhétvégén. Pénteken a város folyópartján vonultatták fel a 600 lóerő körüli autókat, hogy a nézők testközelből is megismerhessék őket. A magyar rajongók itt is bizonyítottak: parkoló autójukra borított piros-fehér-zöld zászlóval köszöntötték Csucsu-t.
A szombati nap során a víz volt az úr: a heves esőzések miatt egy-egy szervízsátor alatt arasznyi víz állt, de a területen még az áramot is le kellett kapcsolni emiatt. Így az aznapra eső edzőkörök többségében haszontalannak bizonyultak – a bokáig érő vízben álló pálya nem volt alkalmas versenyzésre.
Később az elődöntők során a pálya folyamatosan száradt és javult. Ám még vasárnap is az egész mezőnyre jellemzők voltak az apróbb koccanások, ütközések. Ebből Kornélnak is kijutott, az összesen négy kvalifikációs futama után a csapat folyamatosan javítgatta a szerzett sérüléseket a Kia Rio Supercar-on. Míg végül egy ilyen ütközésből kifolyólag kapott defekt után autója megpördült, és ez megpecsételte az 5 körből álló minősítő futam eredményét.
A kanadai Quebec tartományban, Trois-Rivieres városában rendezett világbajnoki futam ismét megmutatta, hogy a ralikrosszban mindig a legváratlanabb eseményeket kell tudni megoldani.
A következő világbajnoki futam Franciaországban, Bretagne-ban lesz, szeptember 1-én.