DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Rali

Velenczei: Eljött az ideje annak, hogy kockáztassunk

Velenczei Ádám szerint eddig kétszer ajándékozta oda a második helyet, de Ózdra úgy megy, hogy a győzelem a célja – van már elég jó eredménye, a tabellán csak így léphet előre. Azt is elárulta, hogy mi változott idénre nála és az autó terén.


 

Jól jött ez a hosszú, több mint kéthónapos szünet, vagy most már elég belőle?

Kicsit sűrű volt a szünet előtti időszak, egymást érték a versenyek, de ennyi kihagyás már egy kicsit azért sok, főleg, hogy az utolsó futam murvás volt. Viszont úgy néz ki, hogy lehetőségünk adódik elindulni a pécsi Mediterrán Ralin tesztjelleggel, ami biztos, hogy nagyon jót fog tenni az Ózd előtt, vissza tudunk rázódni.



 

Hogyan értékeled a szezonod eddigi részét? Stabil, biztos dobogós eredményeket hoztál, nyertél egy futamot, amire csak te voltál képes Ostbergen kívül, és a tempód is kiváló.

Eddig jól alakul, a harmadik hely a legrosszabb eredményünk, sikerült már versenyt nyerni és harmadikak vagyunk a bajnokságban is. Két futam van hátra, a tabellán mögöttünk a többiek már jobban le vannak maradva, így nekünk előre kell tekintetünk. Vincze Feriékhez képest valamivel tíz pont feletti a hátrányunk, Ostberghez képest nagyobb, viszont van már öt jó eredményünk idén, így csak akkor lehet esélyünk előrébb lépni, ha harmadiknál jobb helyezést érünk el a futamokon. Eljött az ideje annak, hogy kockáztassunk, Ózdra úgy megyünk, hogy nyerni szeretnénk. 

bitto velenczei



 

Van benned hiányérzet az eddigiekkel kapcsolatban? A Mecseken meg lehetett volna a második hely, ha nem ütitek el azt a lassítót, amiért tíz másodperc büntetést kaptatok, Veszprémben pedig az utolsó szakaszon csúsztatok vissza a harmadik pozícióba, amikor szintén becsúszott egy kisebb hiba.

A Mecsekben és Veszprémben is mi ajándékoztuk el a második helyet, ez egyértelmű. Előbbin az utolsó előtti gyorsaságin hozzáértünk egy lassítóhoz (és ezért büntetést kaptunk), addig a második, sőt eleinte az első helyen álltunk, míg Veszprémben az utolsó szakaszon ráugrattunk egy buckára, ott ment el a második pozíció. Ez nagyon rossz nyilván, mert ezek nélkül jobban állnánk a bajnokságban, de most ez van. 



 

Minek köszönhető az, hogy ilyen jó a tempótok? Tavaly ez még nem volt meg, sőt az idei szezon első versenyén sem látszott még ilyen tisztán. Aztán a Boldogkőn nyertetek szakaszt, a Dunakanyaron versenyt és a Mecsekben is sorra nyertétek a gyorsaságikat, alig pár másodpercet kaptatok Ostbergtől.

Látni kell, hogy a tavalyi évhez hasonlóan nagyon sok mindenen változtattam. A legfőbb változás az, hogy (Vánsza) Zsolti egy nagyon pozitív ember, nagyon jó hatással van rám, szerintem ez a legnagyobb újítás, a hozzáállásunk változott meg kicsit, egy power stage-nek például most úgy állunk neki, hogy miért ne nyerhetnénk meg? Emellett az autó beállításai is mások, tudom, hogy mi volt tavaly a hiba, szerintem mostanra sikerült kiküszöbölnünk és ez a mostani a gyors.

294850778_559987802308366_2006462168309016922_n



 

Ha már autó: miben más idén ez a legújabb fejlesztésű Evo Fabia?

A motorja is jobb, nyomatékosabb, van hozzá egy hosszú váltóáttétel is, amit szintén szoktunk használni, de leginkább szerintem az új gátló az, ami sokat tesz hozzá, idénre az is egészen más lett és szerintem nagyon jó. Mostanra már úgy érzem, hogy kézre is áll az autó és ennek az Evo Fabiának gyorsabbnak kell lennie, mint a régi Skodának. Mentem olyannal is, tudom a különbségeket, néha meg is lepődök, hogy a régi autóval milyen idők születnek.



 

Mads Ostberg a minap azt mondta, hogy te és Vincze Feri gyorsabban mentek idén, mint tavaly bárki a magyar mezőnyben. Egyetértesz-e ezzel, illetve azzal az állításommal, hogy eddig ez pályafutásod legjobb szezonja?

Tényleg gyorsan megyünk, úgy érzem, hogy bizonyos pályákon, amelyek nem bonyolultak és kevesebb rajtuk a kérdőjel, ott egyszerűen a rajtnál dől el, hogy mi lesz a végén. Főleg a Dunakanyar Ralin éreztem úgy, hogy na, most pont elkaptam a rajtot, akkor indultam, amikor az óra váltott, így akkor itt most tudunk nyerni pár tizeddel. Ha azt nézem, hogy voltunk már harmadikak év végén, akkor volt már ilyen szezonom, de én is egyértelműen úgy gondolom, hogy eddig most megyünk a leggyorsabban, most van meg leginkább a tempó.



 

Végezetül Ózd Rali: egyszeres szorzójú futam lesz, elmondtad már, hogy támadni akarsz, de hogyan állsz a pályákkal? Nagyobb esélyt látsz-e itt legyőzni mondjuk Ostberget, mint máshol?

Ózdot szeretjük, a Sátát és a Domaházát is, illetve alapvetően Királdot is, de ott tavaly nem jött a jó eredmény, bár nem biztos, hogy az mérvadó volt, mert nyolcadiknak rajtoltunk, leesett előttünk az eső, voltak problémák. Ha a két hátralévő versenyt nézzük, itt érzek jobb esélyt egy esetleges győzelemre és mondjuk Ostberghez képest nagyobb esélyt látok, mint például a Mecsekben. Ennek megfelelően rajtolunk el. 



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: