A hazai raliszezon egyetlen murvás versenyét rendezték ezen a hétvégén, a Székesfehérvár-Veszprém Rali pedig egyúttal az idény első másfélszeres szorzójú futamát is jelentette. A kétnapos viadal a várakozásoknak megfelelően szinte mindenkinek feladta a leckét, a nehéz, sziklás, tempós, poros szakaszokon fogytak az autók, rendszeresek voltak a defektek és a versenyzők közül is többen hibáztak.
Ami a végeredményt illeti, a nagy fordulatok ellenére igazából nem történt meglepetés: idén már negyedszer futott be az első három helyen ugyanebben a sorrendben Mads Ostberg, Vincze Ferenc és Velenczei Ádám. De nem volt ez ilyen egyszerű! Az első gyorsaságikon Ostbergnek is gondjai adódtak, így csak a szombati utolsó szakaszon tudta átvenni a vezetést, nem mellesleg az volt az első, amit meg tudott nyerni ezen a futamon.
Vasárnap reggel aztán a tempós, sodrós hegyesdi pályán megvillantotta a világbajnoki tapasztalatát: 28 másodpercet adott a második helyett Klausz Kristófnak, ezzel pedig igazából el is döntötte a futam sorsát. A délutáni körben is nagyon leosztotta a komplett mezőnyt Hegyesden, ez pedig elégnek is bizonyult, hiszen a többieknek sokkal több problémájuk adódott, így a norvég klasszis a tízből három megnyert szakasszal is másfél perces (!) előnnyel végzett a verseny élén. Ostberg ezzel idei negyedik magyar bajnoki futamán a negyedik győzelmét aratta.
Vincze második helye még kalandosabbra sikerült, ő ugyanis a futam első szakaszán kapott egy defektet, amivel közel ötven másodpercet veszített, majd a Skodánál is adódott egy technikai hiba, így a 15. helyről kezdte meg a felzárkózást. Az első nap végére a hetedik helyig jutott, szombat délelőtt már ötödik volt, majd az utolsó körre állított a futóművön és itt igazán elkapta a fonalat: az utolsó két gyorsaságit zsinórban megnyerte, ami különösen úgy értékes, hogy a power stage-en is ő bizonyult a leggyorsabbnak, amivel rengeteg pluszpontot szerzett. Ezzel a két kiemelkedő időeredménnyel pedig kihasználta Klausz és Velenczei hibáit, az utolsó két szakaszon fél percet (!) adott utóbbinak, így ő lett a második: az ötödik bajnoki futamon ötödször lett övé az ezüstérem.
Velenczei stabilan autózott végig, de a futam hajrájában nem jött ki neki a lépés, így fő ellenfelével, Vinczével szemben értékes pontokat veszített, ráadásul a power stage-en is csak hatodik lett, így ott sem szerzett extra egységet. Klausz ugyan az utolsó kört még a második helyről kezdte, de aztán hibázott és defektet is kapott, így elmaradt a kiemelkedő eredmény és ötödikként zárta a murvás viadalt, közvetlenül a most visszatérő és látványos, lendületes autózást bemutató Balogh János mögött.
A futam nagy vesztese mindenképpen Turán Frigyes, aki egészen elképesztő tempót diktált, az első szakaszon több mint tíz másodperccel osztotta le a komplett mezőnyt, majd kapott egy defektet, aztán szombat délután technikai hiba miatt kiállni kényszerült. Vasárnap újra nekivágott és két szakasz alatt húsz másodpercet adott még Ostbergnek is, de a délutáni kört ezúttal sem tudta befejezni, ismét kiesett, így nem szerzett pontot.
A futam krónikájához hozzátartozik, hogy Bútor Róbert zárt az élen a Citroen C3 WRC-vel, de ez az autó egyrészt nem számít bele az ORB értékelésébe, de mivel a pilóta az ORC-be sem szeretne beleszólni, csak az élvezet miatt állt rajthoz, így a célban leadta a menetlevelét: az egy kategóriával nagyobb autót látványosan terelte ezeken a pályákon és végül hét szakaszt nyerve, egyperces előnnyel végzett Ostberg előtt.
A Székesfehérvár-Veszprém Rali végeredménye:
1. Ostberg - Barth Citroen C3 Rally2
2. Vincze - Németh Skoda Fabia R5 +1:30,1
3. Velenczei - Szedő Skoda Fabia Rally2 Evo +1:36,1
4. Balogh - Holczer Skoda Fabia Rally2 Evo +1:56,2
5. Klausz - Csányi Skoda Fabia Rally2 Evo +2:59,0