DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Rali

Velenczei: A legnehezebb futam vár ránk ezen a hétvégén

Velenczei Ádámnak nincs nagy tapasztalata a murvás versenyeken, hiszen eddig összesen háromszor indult ilyen útfelületen R5-ös versenyautóval, de a másfélszeres szorzó miatt fontos a jó szereplés.

Az idei dobogós sorozatot itt lesz a legnehezebb tovább folytatni, de a Velenczei-Vánsza egység fontosnak érzi a másfeles szorzójú bajnoki fordulót és mindent megtesz azért, hogy a legtöbb ponttal távozhassanak a 28.Székesfehérvár-Veszprém Raliról.

Eddig idén mind a négy futamon dobogón állt a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt alkotta duó. A Dunakanyar Rally-t megnyerték Ádámék, de a másik három versenyen is a céldobogó harmadik helyéről locsolhatták a pezsgőt. „Abban biztos vagyok, hogy a Veszprém Rallye-n nehezebb lesz felkerülni a legjobbak közé.” – mondta a pilóta az esélyeket latolgatva. „Tavaly sajnos kihagytam ezt a futamot, ami egy kicsit hátrányt jelent nekünk a többiekhez képest, de semmiképpen sem szeretnénk feltartott kézzel nekivágni ennek a ralinak, már csak azért sem, mert a másfélszeres szorzó miatt ezen a versenyen megszerzett helyezés nagyon meghatározó lesz a bajnokságra nézve.”

A veszprémi murvás pályák mindig extra kihívást jelentettek az indulók számára, ez a mostani verseny is a legnehezebbek közé tartozik, már ha csak önmagában a pályákat nézzük. Nem segíti a koncentrációt az sem, hogy a futam hétvégéjére hőségriadót hirdettek és ez a hőség a versenyautók kabinjában még csak fokozódik. „Próbálunk rákészülni, nagyon fogunk figyelni a kellő hidratációra. Alapvetően bírom a meleget, de próbáltam a felkészülésben erre is külön figyelmet fordítani.”

VelenczeiAdam_55MecsekRallye_52



Egy rövid teszten van túl a csapat. „A Topp-Cars nagyon jó alap setuppal hozta meg az autót, igazából csak kicsit kellett finomítanunk rajta, a teszt nagyobb részén inkább arra figyeltünk, hogy minél többet menjek ezzel a beállítással. Nagyon jó volt murván menni az autóval, nagyon élveztem. Fontos lesz, hogy mennyire bátran fogjuk tudni áttolni a szakaszokat már az elejétől kezdve.”

A pályák önmagukban is nehezek, nagyon könnyen lehet defektet kapni egy-egy kiálló kőben. „Főleg a második kör lesz majd veszélyesebb, amikor jobban letisztul az út, előkerülnek a sziklás részek. De nem óvatoskodhatunk, az elejétől nyomni kell, hiszen a többieknek jóval nagyobb a tapasztalata murván.”

A szombat esti székesfehérvári városi superspeciál nem számít bele az értékelésbe. „Minden évben eltervezem, hogy igazából ott csak végig gurulunk, de amikor meglátom a tömeget, azt a sok embert, akkor úgyis mindenhol meghúzom a kézit és megpróbálunk minél többet menni keresztbe…” – mondja kaján mosollyal Velenczei Ádám.

Vánsza Zsolt pilótaként évek óta versenyez ezeken a pályákon, most a jobb oldalról kicsit máshonnan tudja megfigyelni ezeket a murvás szakaszokat… „Az összhang továbbra is nagyon jó volt az autóban, mindketten élveztük már a tesztkilométereket is. Zsoltinak pilótaként is van tapasztalata ezeken a pályákon. Ismeri jól ezeket a gyorsasági szakaszokat. Biztos, hogy ezzel még jobban tudja segíteni a munkámat.” – mondta Ádám bizakodva a hétvége előtt.

A páros csütörtökön és pénteken a pályabejárással kezdi meg a Veszprém Rallye hivatalos programját. Szombaton kezdődnek az éles küzdelmek, négy szakasz után érkezik a mezőny Székesfehérvárra, majd vasárnap 3 különböző szakaszt kétszer teljesítve a veszprémi ARÉNA mellett felállított céldobogón fejeződnek be az események.

Kövesse csapatunkat a facebookon: https://bit.ly/VelenczeiAdam

A csapat partnerei:

Metalvision Kft., Euroaszfalt Kft., SIVA Group, Közmű Alagút, Forvett, STRAVIA, AIR TRADING, Confidenza, LEAD DESIGN, S és K Nyomdatechnikai Kft., EFTECH, FLOW FUEL, Gulf Lubricants Hungary, Good Safety, Szirt BAU Kft., Gregor és Társai Nyomdaipari Kft., vedofelszerelesek.hu, HRT Spedition, RAPID-BETON, GEOteam, Lehoczki Vagyonvédelem, ERDA SZOLG Kft., KatiTrans

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: