Átalakul a hazai ralibajnokságok pontozása a 2022-es szezonban. Az utóbbi esztendőkben megszokhattuk, hogy napi pontokat osztottak az Európa-bajnoksághoz hasonlóan, tavaly pedig voltak is feszültségek ebből a rendszerből: az egyik futam csak egy napból állt, a következő kettőből, de csak az egyik napja ért pontot, az ezt követőnél mindegyik napért lehetett pontokat gyűjteni, egy másikat kétnaposra írtak ki, de aztán egynapos lett belőle.
Idén viszont változik a felállás. A napi pontok eltűnnek, helyettük egy új rendszert vezetnek be: a szorzóval való súlyozást. A versenyek meghatározott minimális össztávja 100 versenykilométer és amely futam 100-120 kilométer közötti távval rendelkezik, az egyszeres szorzóval kerül beszámításra. Amely eléri a 120, de nem haladja meg a 150 kilométert, azt 1,2-es szorzóval pontozzák, amelyik pedig 150 kilométer feletti távot produkál, az másfélszeres pontot ér majd.
A szabály vonatkozó része az idei RVSZ-ből: "Amennyiben valamely aszfalt/murva verseny gyorsasági szakaszainak távja – az RSB előzetes engedélyével – a legalább 20%-al meghaladja az adott bajnokságra érvényes minimális távot, úgy a versenyt 1,2-es szorzóval, amennyiben 50%-al haladja meg az adott bajnokságra érvényes minimális távot, úgy 1,5-ös szorzóval kell figyelembe venni.. Bármely verseny szorzót csak abban az esetben kaphat, ha azt a rendezvény szervezője a verseny dokumentációinak beküldésével egyidőben jelzi."
A futamok alapvető pontozási rendszere (egyszeres szorzóval):
1. helyezett: 30 pont
2. helyezett: 24 pont
3. helyezett: 21 pont
4. helyezett: 19 pont
5. helyezett: 17 pont
6. helyezett: 15 pont
7. helyezett: 13 pont
8. helyezett: 11 pont
9. helyezett: 9 pont
10. helyezett: 7 pont
11. helyezett: 5 pont
12. helyezett: 4 pont
13. helyezett: 3 pont
14. helyezett: 2 pont
15. helyezett: 1 pont
A power stage-pontozás pedig marad ugyanúgy, a futamok utolsó szakaszának első öt helyezettje 5-4-3-2-1 arányban bónuszpontokhoz jut.
A betervezett nyolc futamból hatot értékelnek, tehát kettőt lehet mínuszolni, kivéve azokat, ahonnan kizárják az érintett versenyzőket vagy amelyiken eltiltás miatt nem tudnak rajthoz állni.