DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Csomós Miklós élete első abszolút győzelmét hozta a Salgó Rali

Szenzációs teljesítménnyel nyerték meg a magyar bajnokság harmadik futamát Csomós Miklósék a címvédő Hadik András és a 2018-as WRC2-es világbajnok Jan Kopecky előtt.

A pénteki bemelegítést (3,5 kilométeres szakasz Mátraalmás környékén) követően szombaton további tíz gyorsasági várt a Salgó Rali mezőnyére – háromszor kellett teljesíteni a rövid szorospataki pályát, háromszor Mátraszentimrét és négyszer a közel 17 kilométeres Ceredet, az ország egyik legjobb ralipályáját. Az tehát valószínű volt, hogy mivel a szorospataki szakaszból kivették a murvás részeket, így Cered fogja eldönteni a futamgyőzelem sorsát.

Ezen a pályán pedig ma senki nem tudta még csak megszorítani sem Csomós Miklóst és Nagy Attilát. A fiatal versenyzőpáros már az előző futamon is felvette a legjobbak tempóját, ezen a napon pedig senki és semmi nem állíthatta meg őket: megnyerték az első mátrai gyorsaságit (azok után, hogy holtversenyben ők voltak a leggyorsabbak a tegnapin is), majd ugyan a szorospataki röviden belefulladtak a rajtba, de az első Cereden megint ők voltak a legjobbak, méghozzá nem is kevéssel: Hadik András kettő, Velenczei Ádám öt, a 2018-as világbajnok Jan Kopecky pedig 8,5 másodpercet kapott tőlük.

A kör végén így még Hadik vezetett hat tizeddel Csomós előtt, de a második körben fordult a kocka: Csomós Mátraszentimrén 0,9, Cereden pedig 3,4 másodpercet adott a regnáló magyar bajnoknak és bár Szorospatakon megint kikapott egy kicsit, de így is átvette a vezetést. A küzdelmet itt végül az döntötte el, hogy Hadik megütött egy lassítót, amelyért tíz másodperc büntetést kapott, úgyhogy 11,4-gyel szorult a második helyre, ami ebben a szoros küzdelemben végzetesnek bizonyult.

csom



fotó: Rally Rádió élő adása

A harmadik körben aztán Csomós még egyszer megnyomta Ceredet és ment rajta egy brutális űridőt, ötöt adott Hadiknak, aki így is második időt szaladt, a többiek mérföldekkel maradtak le a szakaszgyőztestől. A power stage (szintén Cered) előtt így nagyrészt eldőlt az első hely sorsa, Csomósnak “csak” be kellett hoznia a Skodát a célba, de ha már ott járt, még rátett egy lapáttal: megnyerte a power stage-et is és bezsebelte a plusz öt pontot, így maximális pontszámmal távozott a futamról. Csomós és Nagy ezzel pályafutásuk első abszolút győzelmét könyvelte el, nem csoda, hogy a beíróban kijött belőlük a feszültség és elöntötték őket az érzelmek – elképesztő teljesítményt nyújtottak és óriási mérföldkőhöz érkeztek.

Hadik a futamon és a power stage-en is a második lett, amellyel továbbra is vezeti a bajnokságot és eddig még nem végzett rosszabb helyen a másodiknál ebben a szezonban – ők is impresszív teljesítményt nyújtanak, de ezúttal Csomósék 15,3 másodperccel jobbak voltak náluk.

Kopecky bejött harmadiknak, a power stage-en pedig Turán Frigyes futott harmadik időt – ők a napi első Cereden nekimentek a korlátnak, ott beszedtek egy defektet, így pedig egyperces hátrányba kerültek, ahonnan az abszolút ötödik helyig tudtak felzárkózni. A negyedik helyet a futamon és a power stage-en is Klausz Kristóf húzta be.

A végeredmény:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila

2. Hadik András – Kertész Krisztián +15,3

3. Jan Kopecky – Jan Hlousek +39,6

4. Klausz Kristóf – Csányi Botond +01:14,2

5. Turán Frigyes – Bagaméri László +01:31,3

Részletes eredmények itt találhatók!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: