Fordulatos, izgalmas futamot hozott a magyar ralibajnokság szezonnyitója, a Boldogkő Rali. A miskolc környéki pályákon egynapos futamot rendeztek, háromszor kellett teljesíteni három gyorsaságit és a mezőnyben ott volt a regnáló WRC2-es világbajnok Mads Östberg, a korábbi WRC2-es bajnok Jan Kopecky, valamint az “őrült orosz” Nikolay Gryazin.
Az első gyorsaságin mégis Turán Frigyes talált le leggyorsabban, talán kicsit saját magát is meglepve, ezzel alaposan bekezdett, hogy aztán a folytatásban már “csendesebb” legyen. Az első kör másik két pályáján ötödik-hatodik időket autózott és a kör végén megérkeztek a büntetések is: ő húsz, Hadik András tíz, Velenczei Ádám pedig harminc másodperc büntetést szedett össze lassítók megütéséért, ez pedig átrendezte a helyzetet. Az élen Gryazin és Östberg harcolt tizedekre, Kopecky viszont a rövid váltóáttétellel, valamint a túl puha futóművel 16 másodpercet hátrányt szedett össze, igaz, a magyarok büntetései miatt így is ő állt a harmadik helyen. A cseh klasszis azonban a szervizpark után már nem tudott újraindulni: szétesett a Skoda differenciálműve, úgyhogy ki kellett állnia, ezzel nullázott az első futamon.
A második körre Gryazinék váltót cseréltek és ez már sokkal jobban nézett ki ezeken a tempós pályákon, az orosz pilóta pedig mindhárom gyorsaságit megnyerte és lelépte az óvatosabb Östberget, aki így is könnyedén tartotta a második helyét. A kör végén kiderült, hogy most Gryazin is nekiment egy guminak és ő is kapott tíz másodperc büntetést, amellyel lenullázta a teljes kiharcolt előnyét – Östberg pedig ettől olyan vérszemet kapott, hogy a harmadik kör első pályáján be is húzta az első szakaszgyőzelmét és átvette a vezetést.
Az utolsó előtti pályán úgy tűnt, hogy el is dőlt a győzelem sorsa, hiszen Östberg ment egy nagyot, Gryazin pedig a szakasz végén defektet kapott és elvesztett 15 másodpercet, ezzel akkora nőtt köztük a távolság, hogy Östberg kezében volt az első hely. A norvég klasszis azonban pórul járt: az utolsó gyorsaságin defektet kapott és olyan helyen szedte ezt össze, hogy kénytelen volt megállni kereket cserélni. Ez közel két percébe került, amellyel a teljes napi munkája elúszott: magabiztos győzelem helyett az ötödik helyre csúszott vissza.
A versenyt így Gryazin nyerte, aki egyébként nem számít bele a bajnokság későbbi alakulásába, hiszen a tervek szerint csak ezen az egy futamon indul nálunk ebben a szezonban. A második helyet az a Hadik András szerezte meg, aki a lassabb rajt után nagyon stabilan és rendkívül gyorsan autózott, minden pályán hozott egy erős átlagot, nem voltak nagy hullámzásai és úgy is a legjobb magyar lett, hogy volt egy fékhibája – az abszolút második hellyel most mindenképpen elégedett lehet.
Turánék végül a dobogó alsó fokára jöttek be, a power stage-en ők hozták a második időt, így csak két ponttal maradtak le Hadikéktól ezen a futamon – a jó rajt után nem tudtak már többször olyan igazán nagyot villantani, de a pódium így is jó rajtnak számít.
A negyedik helyet Csomós Miklós szerezte meg, aki a második körben vette fel a kesztyűt a legjobbakkal, majd a harmadikra rosszul választott gumit és ezzel elég sok időt veszített, az utolsó pályán pedig egyszer meg is kellett állnia – ugyanis nem Östberg defektje volt az egyetlen dráma itt…
A szakaszeredmények tekintetében leggyorsabb magyarként versenyző, de négy lassítót is megütö és egy megforgást is bemutató Velenczei Ádám ugyanis túlvállalta a power stage-et és Csomósék előtt haladva leesett az útról – Igor Bacigállal eléggé összetörték a Skodát és eldobták a top ötös eredményt, fejtetőn álltak meg. Ezzel nekik is nagyon rosszul indult az idény, a Topp-Cars pedig a Kopecky-Velenczei párosból végül nulla pontot hozott ki.
A hatodik-hetedik helyezett Klausz Kristóf és Német László a power stage-en is bejött negyedik-ötödiknek, így plusz pontokat szerzett, ők sem lehetnek elégedetlen – abszolút drámai, fordulatos, izgalmas és színvonalas versennyel indult a bajnokság, egy hónap múlva pedig jöhet a folytatás a hosszabb, nehezebb, kétnapos Ózd-Eger Ralival.