DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Rali

Turán, Fogarasi, Dénes és Wirtmann nyert Orfűn

A Rali2 értékelését ifj. Fogarasi Attila, a Rali3-ét pedig Dénes Szabolcs húzta be nagy csatában - a Historicban Fehérvári Csaba üldözte Wirtmann Ferencet, az első osztály tesztfutamán pedig Turán Frigyes volt a leggyorsabb.

Kilenc gyorsaságit rendeztek a Rali2 számára az orfűi szezonnyitón, az Abaliget-Magyarhertelend, a Hetvehely-Kővágótöttös és az Árpádtető-Remeterét szakaszokasz kellett három-három alkalommal teljesíteni. Az elsőként rajtoló Janovich Roland hiába autózott lendületesen és látványosan, a Lada motorjával problémák adódtak, így ezúttal nem tudott a győzelemért harcolni, sőt, az utolsó körben kénytelen volt kiállni, nem kezdődött jól számára az idény.

Az már az első körben eldőlt, hogy az első helyért a brutálisan szóló Skodával támadó Zsebe Gábor, valamint a hondás ifj. Fogarasi Attila csatázhat, Janovich problémái után pedig egyértelműen ők feszültek egymásnak az élen. A második kört Zsebe kezdte jobban, a jó minőségű Hertelenden nyerni tudott, de a folytatásban Fogarasi stabilizálta a tíz másodperc feletti előnyét – az utolsó körben Zsebe ismét behúzta az abaligeti gyorsot, majd egy tizeddel Hetvehelyt is, Árpádtetőn viszont problémái adódtak, így nem tudta már megszorítani riválisát.

A Rali2-es szezon így Fogarasi remek autózásával és győzelmével indult, Zsebe lett a második, a dobogó alsó fokára pedig a kategóriájában minden, abszolútban pedig egy szakaszt megnyerő Péter Pál állhatott fel a második Hondával. A negyedik helyért ádáz csata dúlt, a nap közben hajtásproblémával küzdő Ruszó Krisztián az utolsó gyorsaságin előzte meg Várnai Dávidot és végül kilenc tizedmásodperccel elvitte a pozíciót.

fogarasi



Elég egyértelmű képet festett a Historic mezőny szezonnyitója : Wirtmann Ferenc a megszokott módon dominálni tudott a Forddal, a kategória örökös bajnoka a gyorsaságik nagy részét megnyerte és végül magabiztosan, félperces előnnyel megnyerte a futamot. Egyedül a csodaszép Mitsubishi Galantot bevető és azzal tisztán, pontosan autózó Fehérvári Csaba tudott közel autózni hozzá, ő két szakaszt is meg tudott nyerni és végül csak félperces hátránnyal maradt alul, ami ebben a kategóriában minimum tisztes helytállásnak számít. Főleg, hogy a harmadik helyre befutó Kalapács Zsolt (Opel Kadett) már közel kétperces hátránnyal ért célba…

wirtmann rsb

A Rali3 értékelése parádés küzdelmet, látványos, bevállalós autózást hozott. A mezőny a másodosztályhoz képest is kifejezetten lendületesen, gyorsan rohant át a pályákon, már az első, abaligeti pályán feltűnhetett Geiger Máté, Dénes Szabolcs, illetve Paczur Dominik tempója – mindhárom ladás jól kezdett, de Hajdu Zoltán, Pénzes Csaba és a Peugeot-val siető Pallaghy Botond is tartotta velük a lépést.

A Rali3 csak kért kört ment a többiek háromkörös futamával szemben és féltávnál még Geiger állt az élen, 2,3 másodperccel előzte meg Dénest, aki további 0,6 másodperccel fért be Pallaghy elé – szikrázó csatát vívtak ők hárman, de a többiek is csak néhány másodpercre követték őket, az első kilenc (!) helyezett 15 másodpercen belül volt egymáshoz.

Sajnos Geiger remeklése a második körben nem folytatódott, kénytelen volt feladni a küzdelmet, így Dénes és Pallaghy között dőlt el a küzdelem. Magyarhertelendre Pallaghy ért át gyorsabban és át is vette a vezetést nyolc tizeddel (!), de Dénes Hetvehelyen visszavágott és a lobogós, felhordásos pályán 3,5 másodpercet adott riválisának. A küzdelem így a Remeteréten dőlt el, ahol ugyan Pallaghy volt a leggyorsabb, de csak öt tizedet adott Dénesnek, így utóbbi 2,2 másodperces előnnyel megnyerte a parázs csatát és a futamot.

A dobogó alsó fokára a szintén pokoli tempót autózó Hajdu (9,5 másodperc hátrány) állhatott fel, aki alig 3,4 másodperccel előzte meg az opeles Bíró Gergőt és 6,5-tel a Ladával haladó Nagy Dávidot.

dénes szabolcs

A Rali1 “érdeklődői” számára remek tesztlehetőséget kínált a három, eltérő jellegű pályából álló orfűi verseny, így az élmezőnyből is sokan hangolódtak itt a jövőheti Boldogkő Ralira. A felkészülés a legjobban Turán Frigyesnek sikerült, aki a Volkswagen Polóval a kilenc gyorsaságiból hetet is megnyert (kétszer második időt futott) és összességében egy apró lépéssel a többiek előtt járt most – végül nem lett nagy az előnye, kicsik voltak a különbségek, de az a kicsi most a tavalyi bajnoki ezüstérmes javára döntöttek.

A második helyre a két gyorsaságit is megnyerő lengyel Grzegorz Grzyb jött be a Topp-Cars EVO Skodájával, míg a dobogó alsó fokára a bajnoki címvédő Hadik András állhatott fel – a fordos pilótának a második gyorsaságin adódott egy motorproblémája, amellyel bő húsz másodpercet veszített el, emiatt viszonylag nagy hátránnyal zárt Turán és Grzyb mögött.

A negyedik helyet az új Skodát most próbálgató Klausz Kristóf szerezte meg, miután az addig 3-4. időket autózó Bodolai László az utolsó körben, tizenöt másodperc fórból kiállt előle, de Klausz már több mint egy percet kapott a végére Turántól. Kiemelendő még Bacsa Tamás teljesítménye, a mitsubishis pilóta remekül kezdett, aztán a második szakaszon egy 210 km/h körüli tempóról vett féktávnál eltört a Lancer féltengelye, így onnantól “szuperralizott”, de így is az élmezőnybe való időket autózott.

turán orfű

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: