A várakozásoknak megfelelő kiszámíthatatlanságot hozott az ORB-szezon idei első futama, a Salgó Rali. Az egyetlen napra és mindössze három pályára összezsúfolt verseny döntő faktora természetesen a mindenki számára újnak számító, 27 kilométeres bátonyterenyei körgyorsasági volt, hiszen a nem egészen öt kilométeres kazári pályán nem lehetett érdemi különbséget kialakítani és a tíz kilométeres mátrakeresztesi szakaszon is közelebb tudtak egymáshoz lenni a résztvevők.
A néhol murvás, néhol macskaköves, a második körre már sokkal rosszabb állapotba kerülő, a harmadik körre pedig tovább romló körgyors alaposan megtizedelte a mezőnyt, sok esetben csak a szerencsén múlt, hogy ki kapott defektet, ki csúszott be az árokba, vagy ki ért utol valakit, akit berajtoltattak elé a körjelleg miatt. A mezőny jelentős része járt pórul ezen a pályán, amelyet a második körben ráadásul az eső is megbolondított – itt ment el a bajnoki címvédő Vincze Ferenc futama is, aki slick gumikon ment ki a szervizparkból és itt komoly hátrányt szedett össze az addigi első helye után.
Aki viszont tökéletes napot produkált, az Turán Frigyes: a Polo R5 mindegyik pályán versenyképes volt, az esőben konkrétan mérföldekkel nőtt a mezőny fölé Turán, Mátrakeresztesen is óriásit autózott, Bátonyterenyén pedig harmadjára is szenzációs teljesítményt nyújtott. Nem kaptak defektet, nem hibáztak, nem volt gond a technikával sem, így végül több mint egy perces előnnyel húzták be a szezonnyitót – elsőre nem volt kérdés, hogy kinek sikerült legjobban a felkészülés.
Vincze végül a második helynek is örülhetett, mert az utolsó kröben tönkrement a Fabia egyik gátlója, de az utolsó gyorsaságin defektet kapott Velenczei Ádám, aki így elvesztette az ezüstérmet – egy szakasszal előbb vette ezt el Vinczétől, de itt vissza kellett adnia, ráadásul a power stage-en sem szerzett pontot. A negyedik helyre az első R5-ös ORB-futamát teljesítő Csomós Miklós jött be, aki szintén nagyon koncentráltan, hiba nélkül autózott, ráadásul a power stage-en elért harmadik helyével további plusz pontokhoz jutott.
A 2018-as bajnok Hadik András is rendkívül gyorsnak bizonyult, jó pár szakaszt megnyert, köztük a power stage-et is, ezzel jelezte, hogy abszolút képes hozni az első helyhez szükséges tempót, viszont Bátonyterenyén az első körben lecsúszott az útról és több perces késlekedéssel tudták csak őt visszatenni a nézők. Az abszolútban így nem szólhatott bele az első helyekért zajló csatába, bár mivel végül a legtöbb ellenfélnek akadtak gondjai, így a kilencedik helyig zárkózott fel.
Sajnos nézői rendbontásról is be kell számolnunk, a kazári gyorsaságit a Rali2 esetében egy körben etappá változtatták ilyen okokból, illetve sajnos olyan baleset is történt, amely után a mentőnek is be kellett mennie - Várnai Dávid és Szabó Tamás esett be, a navigátornál a röntgen után csigolyasérülést valószínűsítettek. Jobbulást kívánunk!
Legközelebb az augusztus 15-16-i hétvégén gyűlik össze ismét az ORB mezőnye, amikor a Miskolc Ralit rendezik a bajnokság második fordulójaként.