Szoros küzdelmet hozott az élmezőnyben a 2019-es Mikulás Rali, ahol a jutaspusztai pályát háromszor, Várpalotát pedig kétszer kellett teljesítenie a mezőnynek. A verseny nehézségét leginkább az adta, hogy amíg az egyik pályán viszonylag jó idő és tiszta napsütés volt jellemző, addig a másikon köd és “sötétség” uralkodott.
Az élen Bútor Róbert, Klausz Kristóf és Balogh János harcolt a győzelemért, az első kör végén még Bútor járt elöl öt másodperccel megelőzve Klauszt és kilenccel Baloghot, a második körben azonban a fiatal fordos fordított: előbb közelített, majd Bútor defektjét kihasználva át is vette a vezetést. Az utolsó pályának nyolcmásodperces előnnyel mehetett neki és nem is hibázott, egy második idővel megőrizte vezető helyét és megnyerte a futamot.
Bútor az utolsó szakaszon javított és egy abszolút első idővel végül legalább Baloghot maga mögé utasította, ezzel megszerezte a második helyet, a többiek pedig egy lépéssel már le voltak tőlük maradva – Kovács Antal és ifj. Cseh Vilmos ötven másodperc körüli hátránnyal lett negyedik-ötödik, a többiek pedig már nem fértek be egy perc alá.
A Mitsubishik között a visszatérő Elek István nyert, aki több R5-ös autót is megvert a Veszprém környéki murvás pályákon, a ralikrosszból “visszanyergelő” Csucsu (Lukács Kornél) pedig az abszolút nyolcadik helyre hozta be az R5-ös Skoda Fabiát.