„A péntek esti ózdi prológot követően, - ahol csupán tizedmásodpercekkel csúsztunk le az első helyről - nagy lendülettel vártuk a szombati rajtot. Egy rádiós probléma miatt azonban már az első gyorsaságit etapként kellett teljesítenünk, majd a Hangony-Domaháza szakaszon is csak az ötödik helyen sikerült zárnunk. Éreztük, hogy valami nem az igazi a Forddal, de akkor még csak találgattuk, mi lehet a gond. A harmadik gyorsaságiról a kilencedik helyen jöttünk le, majd a szervizparkban már tisztán láttunk: a hátsó differenciálmű meghibásodása okozza a problémát" – mesélt a szombati versenynap történéseiről Turán Frici.
A Super Rally szabályai szerint a versenyző az adott versenynapon kihagyott, illetve be nem fejezett gyorsaságikért plusz időt kap, viszont másnap, amennyiben minden egyéb feltétel adott és rajthoz tud állni, folytathatja a versenyt. Ugyan díjat már nem kaphat, de a megszerzett helyezéséért járó pontot, valamint a powerstage után elnyerhető plusz pontot hazaviszi, ami az idény végi elszámolásnál még sokat érhet.
„Sajnos a szombati első kör végén ki kellett állnunk a versenyből, ugyanis elszállt a hajtás a Fiesta hátuljából. Már előbb is érzékelhető volt, hogy az autó nem a megszokott módon viselkedik, sok értékes másodpercet veszítettünk, a kigyorsítások se voltak az igaziak, és azok a részek sem, ahol a Ford hátulja tudta volna segíteni az autót. A szombati kényszerkiállásunkat követően a csapat remek munkát végzett, szerencsére csak egy alkatrészt kellett kicserélni a Fiesta hátulján, így bizakodóan vágtunk neki a vasárnapi Super Rally-nak ” – avatott be mindenkit Bagaméri Laci.
„A csapatunk profi helytállásának köszönhetően vasárnap a salgótarjáni szakaszokkal folytathattuk a versenyt. Ezek a pályák egyébként is közelebb állnak a szívünkhöz, reméltük, hogy autózunk még egy jót és a szurkolóinknak is szerettük volna meghálálni, hogy folyamatosan velünk vannak. Pontokért jöttünk, de kardántengely törés miatt már az első gyorsasági szakaszról vissza kellett fordulnunk, így nem tudtuk folytatni a versenyzést. A rali egy technikai sport, sajnos mindig benne van a pakliban egy váratlan műszaki hiba, most ez nem a mi hétvégénk volt" – zárja Turán Frici.