DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Rali

Turán: A technika ördöge

Az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamának Székesfehérvár volt a központja, míg a gyorsasági szakaszokat a várostól északra kellett teljesíteni. A Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frici és Bagaméri Laci küzdelmes versenyen vett részt, amit végül a Ford Fiesta R5 versenyautójuk kormányszervójának meghibásodása miatt fel kellett adjanak.
Szombaton három mért gyorsasági szakasz szerepelt a 2019-es Székesfehérvár Rali első versenynapjának útvonalában, amit a Turán Motorsport párosa, Turán Frigyes és Bagaméri Laci a határon autózva teljesített. A napot ennek ellenére a 8. helyen zárták, de ez még a verseny előtt kapott büntetésnek volt köszönhető.
 
TuranMotorsport_Szekesfehervar_4
 
„A büntetés miatt egy kicsit kedvetlenül kezdtem a versenyt, de aztán hamar felvettük a ritmust, és jó tempót tudtunk autózni.” – kezdte Frici az első nap eseményeinek mesélését. „Mind a három gyorsaságin gyorsultunk, de úgy tűnik, az ellenfelek is tudtak javítani. A harmadik szakaszon egy kicsit sokat is vállaltunk, és egy balos kanyarban kicsit lecsúsztunk az útról. Kb. 100 métert az út mellett a sárban tettünk meg, de az időnk még így is jobb volt, mint az előző két alkalommal.” – tette hozzá Frici.
 
„Szerintem egész nap nagyon gyorsan mentünk, az utolsó gyorsaságin történt kicsúszásunkból pedig szinte semmit nem vettem észre. Éreztem, hogy valami történik, de annyira sűrű volt ott az itiner, hogy nem volt időm felnézni!” – részletezte a nap legizgalmasabb történését a saját szemszögéből Bagaméri Laci.„Nem mi voltunk ma a leggyorsabbak, pedig belülről nagyon gyorsnak tűnt. Hogy esetleg a „túlvállalásnak”, vagy másnak köszönhető, még nem tudjuk, – tette hozzá a navigátor.
 
TuranMotorsport_Szekesfehervar_5
 
Vasárnap:
 
„Újult erővel vágtunk neki a vasárnapnak, a lehető legtöbbet akartuk ledolgozni a hátrányunkból.” – vázolta Frici a csapat vasárnapi terveit. „A vasárnapi második gyorsaságin, a harmadik kanyarban meghibásodott a kormányszervónk. Még bent a szakaszon újraindítottuk az autót – ez sok esetben a kormányszervót is helyrehozza –, de nem változott semmi. A szakaszról lejöttünk, de 2 és fél perc hátránnyal az éllovasokhoz képest, és mivel még egy gyorsasági is szerepelt az útvonalban a szervizig, úgy döntöttünk, nem folytatjuk. Szomorúak vagyunk, de a rallye technikai sport, amiben benne van a technikai hiba. Most nekünk jutott. Innentől teljes erővel a július eleji Veszprém Ralira fókuszálunk, készülünk az év első murvás versenyére.” – tette hozzá Frici.
 
„Nem sokkal a rajt után tönkrement a kormányszervónk. Nekem eleinte fel sem tűnt, csak azt vettem észre, hogy Frici erőlködve vezeti az autót.” – mesélte élményeit Bagaméri Laci. „Úgy néz ki, az idei Fehérvár Rallye nem a mi versenyünk volt, kezdődött a 30 másodperces büntetéssel, utána pedig ez a technikai hiba kényszerített idő előtti befejezésre. Amíg viszont mentünk, elég jó volt a tempónk, amit szeretnénk átmenteni a következő, murvás veszprémi futamra!” – tekintett előre pozitívan a navigátor.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: