A szezonnyitó egri versenyen rekordszámú indulóval kezdte második szezonját a Peugeot Kupa. Az öt futamra meghirdetett kupasorozatba kilenc legénység adta le nevezését, ami önmagában is sikerként könyvelhető el. Az első verseny látványos és sportszerű izgalmai mindenképp igazolták a Peugeot magyarországi forgalmazójának törekvéseit, miszerint az egyforma autókkal versenyző párosok fair küzdelmeit szeretnék támogatni.
Egerben volt minden, ami a rally szépségét megmutathatta mind a versenyzőknek, mind a nézőknek. Látványos autózásokat, szerencsés bukásokat láthattak a kilátogató szurkolók, miközben a Tagai Racing Technology által biztosított technikai felügyelet mellett, a PIRELLI abroncsok forgalmazójának segítségével a Peugeot 208 R2-es versenyautókkal hatalmas csatákat vívtak a másodpercekért és a pénzdíjakért az indulók.
Csomós Miklósék nyugodt, taktikus autózással szerezték meg az első helyet az egyetlen külföldi páros, a kolozsvári Maior testvérek előtt. A tavalyi bajnok Jánosa Ákos új, de nagyon tapasztalt navigátorral folytatta a versenyzést és Szőke Tamással a dobogó harmadik fokán fejezte be az Eger Ralit. Márta János, a népszerű Jana ezen a futamon indult először slick gumival, Hényel Ágostonnal a negyedik hely jutott nekik. A Szauer-Rácz páros látványos eséséig vezette a versenyt, végül az ötödik helyre tudott befutni az összetört autóval a déli régióból érkezett legénység. Hibjánék a hatodikak lettek, Riskó Dániel mindkét versenynapon technikai gondokkal küzdött, végül betört szélvédővel tudott áthaladni a céldobogón. A mezőny legfiatalabbja, a ralikrosszból érkező Hangodi Bendegúz összetörte versenyautóját a nagy igyekezettben, míg László Martin rosszullét miatt nem tudta befejezni második szezonjának első versenyét.
A 25. Miskolc Ralira mindegyik páros benevezett, de nem mindenkinek telt pihenéssel a két futam közötti időszak. Szauerék autója a verseny előtti napokban még darabokban állt, a kolozsvári Norbert Maiornak pedig egy teszten robbant fel a motorja és az utolsó pillanatban bérautót kellett szereznie, hogy ott lehessen a második versenyen.
Mindenki folytatni akarja, pedig nehéz verseny előtt állnak. A program szerint a csütörtökön kezdődő pályabejárás után még egy laza gokartozás vár a mezőnyre, amit természetesen nem értékelnek a versenybe, de ismerjük a pilótákat, ahol elindul az óra, ott tövig kell nyomni a gázt…
Pénteken folytatódik a pályabejárás és délután indul a verseny a hagyományos prológgal a népkerti salakpályán. A villanyfényes prológ eredménye ugyan nem számít bele az értékelésbe, de hatalmas tömeg várható a Borsod Volán Sportpályán.
Szombaton kezdődik az igazi verseny és egy nap alatt kell megtenniük az indulóknak összesen 400 kilométert, ami 12 gyorsasági szakaszt és 154 versenykilométert tartalmaz. A kupasorozat mentora, a hétszeres bajnok Janika szerint kemény küzdelem várható: „Általában ez a versenytáv két napra szokott eloszlani, de most hajnaltól estig kell koncentrálnia mindenkinek, megnehezítve még azzal is, hogy az időjárás-jelentések esőt jósolnak erre a szombatra. Az már most biztos: aki este a DVTK Stadionnál felállított céldobogón ünnepelhet, az egy nehéz versenyen lesz túl.”
A verseny hivatalos honlapja: https://miskolcrally.hu
On-line eredmények a https://rallylive.hu oldalon olvashatók.