A Botka Rally Team műhelyében két Skoda Fabia R5-ös versenyautó is készült a szezonra. Ahogy ígérte Dudu, idén több versenyen szeretne elindulni, mint tavaly tette. Cél a gyorsulás és új csapat felállítása, olyan tagokkal, akik képesek a megújult feladatokat is ellátni.
Előre tervezetten három tesztnapot iktatott be a programjába Dávid. „Mindhárom tesztünk hasznos volt!” – kezdi beszámolóját a pilóta. „Az Orfűi tesztverseny előtti napon sokat tudtunk menni az autóval, nagyon jól be is állítottuk. Majd a versenyen három gyors után a leggyorsabbak voltunk, de elment a rajtban az olajnyomásunk, de hála Istennek hamar észrevettük, nem lett baja a motornak.”
A motor hamar kikerült a cseh felkészítő üzembe és megkapta a nagyrevízióját. Közben a másik autóba is kerültek új alkatrészek. „Autóink top állapotban van! Kaptak új turbót, új gátlók működnek mindkettőben. Igazán gyors, versenyképes mindkét Skoda Fabia R5.”
A csapat sátra alatt nem csak az új design-t kapott, aranyszínű autó áll majd a versenyen, hanem egy másik is, amellyel Német Lackó versenyez. „Együtt teszteltünk Lackóval, neki is tetszettek azok a beállítások, amiket a mérnökünk ajánlott. Komolyan ment a teszten, fekszik neki az autó. Biztos vagyok benne, hogy Ő is gyorsan fog menni, számolni kell vele is a bajnokságban a többieknek…”
2016-ban ment utoljára Egerben Dávid, akkor még az R4-es Mitsubishivel. „Ismerős minden pálya, nem hiszem, hogy nagy bajok lesznek. Remélem, hamar fel tudjuk venni a tempót, már az elejétől nyomni fogjuk! Márknak most nincsen terep-rallye-s elkötelezettsége, így természetesen ő fogja diktálni az itinert.”
„Rengeteg biztatást kapunk, jól esik, hogy ilyen sokan várják a hazai versenyzésünket. Remélem, nem fogok csalódást okozni nekik!” – fejezte be a pilóta.
Egerben a Dobó téri rajtceremónia után rendhagyó módon egy szuperspeciál szakasz szerepel a pénteki programban. Másnap háromszor kell teljesíteni a három különböző szakaszt, vasárnap pedig kétszer kell végigmenni a kijelölt három gyorsaságin.