Hány évet kellett várni arra, hogy kapjatok egy helyi versenyt?
- 16 éve versenyzek, és most végre először Nyíregyháza Rali lesz. Ennyi év után már megérdemeltük mi is, hogy ne mindig csak nekünk kelljen olyan sokat utazni az ország másik végére. Kíváncsian várjuk, hogy fog lezajlani ez a belvárosi gyors, de ha Zlínben a csehek meg tudják valósítani, akkor mi is - nevet Joci. Nagyon-nagyon várjuk már, és az sem utolsó szempont, hogy végre azok a családtagok, barátok, ismerősök is kijönnek megnézni a futamot, akik eddig csak hallottak a raliról, most viszont élőben láthatják a kedvenc sportunkat.
Akkor már szépen csillog-villog a Citroen C2R2 Max?
- Muszáj, ha már helybe hozták nekünk az év utolsó versenyét, amúgy meg arra mindig figyelünk, hogy visszaállítsuk eredeti állapotába a kocsit. A lökhárító volt elrepedve, amit lassító, vagy valami eltalálta, azt javítottuk. Illetve a váltó kapott egy nagyrevíziót és elvittük futóműállításra. Szervizautó bepakolva, már csak mentálisan kell ráhangolódni arra a sok-sok kilométerre, ami előttünk áll a hétvégén, plusz pár hordó benzin ehhez a távhoz, és meg is vagyunk mindennel.
Mi a koncepciótok a bajnokság tekintetében?
- Nagyon stabilan, okosan, kicsit beosztósan kell menni, mert a pontok állása azt mutatja, hogy bármikor a visszájára fordulhat minden. Az pedig nem lenne jó, hiszen sok versenyzőtárssal együtt rendesen végig küzdöttük az évet, sokan megérdemlik azt a pozíciót, ahol jelenleg állnak/állunk. Ezért nem fogunk kockáztatni, akkor sem, ha nem szeretek lassan menni. Ebből kifolyólag most nem az lesz a fő cél, hogy minél gyorsabb legyek, hanem megőrizni kategóriában és 2WD-ben a jelenlegi helyünket.
Láblógatás aligha lesz 17 gyorsasági szakasz és 223 versenykilométer mellett?
- Valószínűleg nem fogunk unatkozni, de reméljük pörgős, problémamentes lesz a hétvége az elejétől a végéig. Szerdán át tudjuk venni az itinert, aztán elkezdhetünk pályát írni, másnap elintézzük a technikai átvételt. Pénteken szintén pályafelírás, majd Sátoraljaújhelyen Shakedown, délután pedig a Városi Superspecial. Szombaton és vasárnap pedig jön az idei utolsó éles bevetésünk. Nehezítő körülmény lehet egy kis köd, vagy a csúszós utak, valamint elég sokat fogunk autózni sötétben. Nem volt egyszerű évünk, bízunk a méltó befejezésben.