DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

Nem szabad kiengedni menet közben

Jánosa Ákos és Rubóczky Attila annak ellenére várja a hétvégi Székesfehérvár Ralit, hogy Ákosnak nem igazán a szíve csücske ez a futam. Attila abban bízik, hogy Ákos majd most megkedveli a fehérvári szakaszokat, és jó szájízzel távoznak.

„Túl vagyunk a teszten, olyan húsz kilométert sikerült menni. Megérkezett a rövid áttétel a kocsiba, jópofának tűnik, bár picit hamar vége van, de meglátjuk majd milyen lesz. Nem sok a különbség, talán dinamikusabban megy az autó. A futóművön állítottunk, és a váltó kipróbálása volt a lényeg számunkra. Sűrű hétköznapjaink vannak, ezért kevesebb időt tudunk a versenyzésre szánni, de várjuk már, hogy újra beülhessünk. Úgy néz ki, hogy az idei futamokon Attilával megyek aszfalton, Árpival pedig murván, tehát most ismét Rubó ül a jobb egyben. A pályák nem teljesen ugyanazok, mint voltak, de szerintem csak részben változtak. Igazából csak hallkan mondom, tök mindegy, mert köztudott, hogy nem tartozik a kedvenc versenyeim közé Fehérvár. Ennek ellenére mindent megteszünk, hogy jó helyen autózzunk. Olyan sokan mennek gyorsan a kategóriában, hogy nem igazán lehet megjósolni kinek fognak kedvezni a csillagállások. Ügyesnek kell lenni, és egy adag szerencse is jól jöhet bárkinek. Nincsi olyan, hogy legalább a kategóriában legyünk jók, mert kezd összefolyni az abszolút helyekkel. El kell rajtolni, nyomni kell a gázt, és valahová majd elég lesz” – mondta Ákos nevetve.

janosa_fehervar_elott_2017



„Egy rövidke teszten már voltunk, ami arra volt elég, hogy beállítsuk a kocsit a hétvégi fehérvári futamra. Úgy gondolom megint kemény lesz a kategória, leginkább, hogy bővültünk. Nagy csatákra számítunk, valószínűleg még több adok-kapok meccs lesz ebben a népes kis kategóriában. A pályákat még annyira nem vágom, majd pályabejáráson kiderül, hogy csak régen mentem, vagy egyáltalán nem autóztam rajtuk. Most majd még jobban kell nyomni… az elejétől a végéig. Nincs mese. A rövid áttételt fogjuk tesztelni, hogy mi az, amiben előnyünk és hátrányunk származhat belőle. A kigyorsítás talán jobb, viszont a végsebesség kevesebb lesz egy kicsit. Sok múlik a pálya adottságaitól is, ezt az első gyors után meglátjuk. Ákos nem annyira kedveli ezt a versenyt, majd most lehet megszereti. Ha nem, akkor is ezt kell teljesítenünk, mint mindenkinek. Menet közben nem szabad kiengedni, végig a maximumot kell kihozni a kocsiból és magunkból, akkor lehet csak esélyünk, illetve bárkinek a kategóriában” – jelentette ki Rubó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: