Matics is versenyezni akart a legjobb N-es, vagy akár a legjobb mitsubishis pozícióért is. Azonban számára nem kezdődött jól az év végi futam, hiszen az első (éjszakai) gyorsasági rajtjában eltörte a bal hátsó féltengelyt, amellyel egy perc hátránnyal a harmincadik helyen kezdte a versenyt. Innen sikerül 22 helyezést javítva a nyolcadik helyre felkapaszkodnia. Másnap kétszer is abszolút ötödik időt autózott, amikor csak R5-ös autók voltak előtte, másik két-két alkalommal pedig abszolút hatodik és hetedik időt ért el.
„Az éjszakai gyorsasági rajta előtt sokat várakoztunk, ezért a kerekek pörgetésével akartam felmelegíteni a gumit, ami eltörte a bal hátsó féltengelyünket – mesélte Matics. – Ennyit bírnia kellett volna, viszont azt is el kell fogadni, hogy a felújítási ciklus végén volt a legtöbb alkatrészünk, ilyenkor egy hasonló törésnek nagyobb a kockázata. Próbáltam óvatosan végigmenni a pályán, hogy ne tegyem tönkre az autót. Ilyenkor főleg az osztómű tud sérülni. Egy percet kaptunk és a harmincadik helyen álltunk.
Másnap az első kör hibátlan volt, a másodikra feltettem két olyan gumit, amit nem kellett volna, mert még jól néztek ki, de szövetszakadásos volt mind a kettő. Jobban örültem volna, ha ezt a gumi sztorit kihagyom, akkor talán még két hellyel előrébb végezhettünk volna, de csak saját magamat okolhatom miatta.
Az első gyorsasági tükrében így is elégedett vagyok az eredménnyel, volt olyan gyorsasági, ahol az összes R4-es Mitsubishit is meg tudtuk verni. A lendületünk megvan, az utolsó pár versenyünk nagyon jól sikerült, remélem, hogy a téli felkészítés után a 2017-es szezont is hasonlóan jól tudjuk kezdeni.