Két évtizede kerül megrendezésre a Veszprém környéki „bulifutam”, amelyre ismét rengeteg nevezés érkezett: végül összesen 99-en vágtak neki a vasárnapi viadalnak. A 20. Mikulás Rali összesen hat murvás gyorsasági szakaszt tartalmazott – ez 65,5 km versenytávot és 185,6 km össztávot jelentett. A nap Várpalotán indult, majd következett jutaspusztai körgyors, végül pedig a kislőtéri szakaszt, déltől kezdve pedig mindhárom etapon újra versenyzett a mezőny.
Az első gyorsaságit az Ollé Sándor, Tóth Zsolt páros nyerte, amelyik búcsúversenyét teljesíti a Fiestával. Az abszolút elsőség azonban nem tartott sokáig, korai rajtolásért ugyanis tíz másodperces időbüntetést kaptak. Így hiába húzták be a második etapot is, Kazár Miklósék kerültek az élre, féltávnál azonban már a harmadik szakaszt megnyerő Ranga Péter, Szőke Tamás duó nevét olvashattuk az első pozícióban.
Az újonnan összeült páros innentől aztán már ki sem engedte a kezéből az elsőséget, így ők diadalmaskodtak a versenyen, ezzel némileg kárpótolták magukat a Veszprém Ralin történt kiesésükért. Olléék is remekeltek az örömautózás során, így övék lett a második hely, míg Kazárékkal alighanem történt valami a befejező szakaszon, ugyanis nagyon visszaestek, így a dobogó alsó fokára a Kovács Antal, Istovics Gergely állhatott fel.
A Mikulás Raliról nem hiányoztak a balesetek sem – alighanem Bodolai Lászlóéké volt a legnagyobb közülük: egy ideig úgy hírlett, a navigátor, Czokó Attila meg is sérült, ám a csapattól származó információk szerint ő is jól van, mindenesetre ezt követően a mezőny minden szakaszon kettéosztva ment végig. A rali-világbajnokságon szereplő Turán Frigyesék számára egyébként viszonylag korán véget ért a megmérettetés, ugyanis műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek.
A Mikulás Rali végeredménye:
1. | Ranga Péter, Szőke Tamás | Skoda Fabia R5 | 37:42.5 |
2. | Ollé Sándor, Tóth Zsolt | Ford Fiesta S2000 Evo | +22.3 |
3. | Kovács Antal, Istovics Gergely | Ford Fiesta R5 | +51.2 |
4. | Matics Mihály, Zejda Viktória | Mitsubishi Lancer Evo IX | +57.8 |
5. | Maricsek Miklós, Notheisz Ivett | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:00.8 |
6. | Lencse Zoltán, Szedő Csaba | Skoda Fabia R5 | +1:01.8 |
7. | Botka Dávid, Szeles Péter | Citroen DS3 R5 | +1:05.3 |
8. | Balázs Öcsi, Prókai Anna | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:21.0 |
9. | Osváth Péter, Farnadi Ágnes | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:28.3 |
10. | Fogasy Gergely, Virágh Attila | Peugeot 208 T16 R5 | +1:29.8 |