DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
Rali

Sajtós: Irreálisan túlkormányzott az autó

Kicsit döcögősre sikerült a Sajtós - Paizs páros első közös versenye, a Székesfehérvár Rali. Sajnos már a teszten kiderült, hogy az autón akármilyen futómű beállítást próbálnak ki, az nem jól reagál rá, és ez már akkor rányomta a bélyegét az egész hétvégére. Dénes úgy volt vele, mindenképpen menni kell, hogy aszfalton minél több tapasztalatot szerezzenek az új autóval. Végül, ha az abszolútot nem is nézzük, egy kategória második hely azért méltán kárpótolhatja őket erre a versenyre.

Egy fél napos tesztel indult a Sajtós Dénes - Paizs Róbert első közös versenye, ahol a csapat a legnagyobb energiát a futómű beállításának szentelte. „Minden lehetséges futómű beállítást kipróbáltunk, de csak picit jutottunk előrébb” - kezdte a beszélgetést Sajtós Dénes.

sajtos_fehervar_00119



A csapat tétlenül áll a dolgok mögött, mert jelenleg az autó vezet, Dénes pedig csak korrigálgat. A poros részek a legrosszabbak, de a sima és dobálós részeken is gyakorlatilag elmozdul az autó az útról, és felveszi az úthibákat. Így a srácok a versennyel kapcsolatban sokat nem tudnak nyilatkozni, mert túl sok élvezet nem jutott ki nekik a hétvégén. A másik probléma, ami felvetődött, hogy nagyon túlkormányzott az autó, egy pici kormány mozdításra agresszívan mozdul meg, és eddig hasonlóval nem találkoztak.

Mivel az autóval folyamatos küzdelem volt, így a pályák közül is nehéz lenne kiemelni valamelyiket. „A legnagyobb küzdelmünk talán a Csákberény szakaszon volt, ha nincsenek az új Pirelli gumik és a nagyon jó fékünk, nem is tudom hogyan tudtam volna az autót a pályán tartani” - folytatta a pilóta.

Dénes Székesfehérváron új navigátorral, Paizs Róberttel versenyzett és nagyon pozitívan értékelte az első közös munkát, ahogyan a versenyt is, hiszen ha nem is minden úgy sikerült, ahogyan azt szerették volna, de gyűlnek a nagyon fontos kilométerek az autóval már aszfalton is.

sajtos_fehervar_00147

Folytatásban a Baranya Kupa kimarad és az első verseny a Salgó Rali lesz majd. Addig viszont a csapatra vár egy - két hosszabb teszt és az Ercsi Autó Show is.

„Szeretnénk, ha az autónk tökéletes lenne, mert ez az autó nem ehhez az időkhöz való, de mi sem ezeket az eredményeket szoktuk meg eddig, és mindent meg szeretnénk tenni, hogy szép sikereket érjünk el vele. Első körben kaptunk egy lehetőséget Neukirchner Andrástól, hogy a Baranya Kupa Pirelli tesztjén amolyan megfigyelőként vehessünk részt a csapatában. Ez egy nagyon nagy segítség Andrisék részéről, amit így előre is köszönünk. Ezen felül csak azt tudom mondani a továbbiakban, teszt és teszt. Addig megyünk, míg meg nem találjuk a problémát. Ha szükséges profit hívunk, hogy segítsen beállítani az autót” - zárta a beszélgetést Dénes.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: