DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Rali

Tizedekre menő csata lesz!

Jó versenyt várnak. Szoros versenyt. Olyat, amelynek a végén több páros lesz tíz másodpercen belül. S ez egyáltalán nem baj, sőt…

Ifjabb Tóth János és Szőke Tamás azt szereti, ha pengeélen táncolhat, ha próbára teheti az idegeit, és persze a gyorsaságát. A hétvégi, szombathelyi ISEUM Ralin már murvás pályákon autózik a rali országos bajnokság mezőnye, amely más stílust, más hozzáállást kíván.

ORB3_h1



„Van feladatunk az autóval, hiszen be kell állítanunk murvára, de akadnak ötleteink, hogy miként csináljuk – mondta a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája, ifjabb Tóth János. – A szombathelyi pályákon a korábbi tapasztalatok alapján magas lesz az átlagsebesség, viszonylag kevés a kanyar, és azok is általában derékszögűek. Nyilván ennek is megvan a nehézsége, méghozzá az, hogy az ilyen, kevésbé technikás pályák esetében a féktávokra kell kihegyezni gyakorlatilag az egész gyorsaságit. Ha ezeket jó ritmusban el tudod kapni, nyerő lehetsz.”

A Peugeot 208 T16 R5 pilótája azt is hozzátette, a raliban mindig is a tökéletes megoldásokra kellett törekedni, most azonban ez fokozottan így van, mert tényleg nagyon kiegyenlített a mezőny. S nem csupán az autók, maguk a pilóták is, mivel évek, sőt, évtizedek óta versenyeznek ugyanazokon a pályákon, így az élmezőnyből gyakorlatilag mindenki képes kihozni magából a maximumot. Ilyenkor pedig már tényleg apróságok döntenek – no meg a szerencse.

ORB3_h2

„Murván talán egy kicsit lazábban autózhatsz, nem kell mindent hajszálpontosan kiszámolni. Míg aszfalton fontos, hogy az autó abszolút egy íven forduljon, murván lendületből, egy kicsit keresztbe csúszva, az autót folyamatosan a megfelelő fordulaton és nyomatékon tartva közlekedsz. És nyilván sokkal többet csúszol keresztbe a féktávokon is, amit nagyon szeretnek a nézők. Jó verseny lesz, nagyon várjuk” – tette hozzá a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth, majd még hozzátette, ennyi év után is lehet tanulni. Mert az autó folyamatosan változik, mert mindig van egy olyan külső körülmény, ami miatt másképp kell kezelni, másképp fordul. S ezeket mindig újra meg kell tanulni, ki kell tapasztalni.

S hogy mit vár a szombathelyi viadaltól? Azt, hogy a végén Szőke Tamással felállhatnak a dobogó valamelyik fokára. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: