A tavalyi versenyautó egy német gyűjtőhöz került, a télen pedig a gödöllői Opel Gaál Márkakereskedés csapata befejezte a jelenlegi versenyautó felkészítését, amely erősebb karosszériát, nagyobb motort, továbbfejlesztett futóművet, új differenciálművet és ötsebességes váltót kapott. Az autó első éles bevetése április 1-3. között lesz az Eger Ralin, ahol az Országos Historic Ralibajnokság első két futamát rendezik.
Gaál József, csapatvezető: – A tavalyi autónkat egy német gyűjtő megvásárolta, mi pedig a télen felgyorsítottuk a másik autónk építését. Ez egy 1977-es évjáratú Ascona, amit Németországban vásároltunk, kifogástalan állapotban.
A karosszériát megerősítettük, kétszer annyi bukócső van benne, mint az előző autónkba, aminek köszönhetően merevebb lett, ezáltal komolyabb futóművet is használhatunk. Új a motor, a korábbi Torsen differenciálmű helyett lamellásat választottunk és ötsebességes versenyváltót kapott az autó.
Európa szinte minden pontjáról rendeltünk hozzá alkatrészt, de még Ausztráliából is érkezett pár elem. Minden a homologizációs szabály szerint készült, akár a historic Eb-n is lehetne vele versenyezni. Nagyon szép munkát végzett a csapat, büszkék is vagyunk rá.
Gaál Ádám: – Nagyszerű dolog egy új autóval kezdeni a szezont és hálás is vagyok érte a csapatunknak, mert nagyon sok munkát öltek bele. Az Euroringen próbáltuk ki, ahol 130 km-t teszteltem. Ez arra volt jó, hogy bejárassuk, és egy kicsit visszaszokjak a tempóhoz, de a szűk erdei gyorsaságikat nem pótolja semmi, a tavaly év végi lendületet Egerben, a versenyen kell visszaszereznünk.
Navigátorommal, Kalapács Kornéllal már tavaly is nagyon jól összeszoktunk, az idén a mi egyesületünkbe igazolt, így már nem kell minden verseny előtt kölcsönkérnünk őt. A célunk változatlanul az, hogy tanuljunk és fokozatosan gyorsuljunk, Egerben pedig szeretnénk hiba nélkül célba érni és a lehető legtöbb pontot szerezni.