DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Rali

Spitzmüller: A balszerencse áradása

Bár nem egyszer az R5-ös autókkal is fel tudta venni a versenyt, az őt sújtó pechsorozat miatt Spitzmüller Csaba csak a bajnokság kilencedik helyén áll újonc navigátorával.

A 2008-as abszolút magyar bajnokkal pályafutása talán legnehezebb szezonjának alakulásáról beszélgettünk.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy nem ez a legszerencsésebb szezonod karriered során, ugye?

Inkább úgy fogalmaznék, hogy pocsék szezonom van, az egyetlen pozitívum, amit ki tudok emelni, hogy amikor minden stimmel, akkor gyorsak vagyunk, csakhogy egyszerűen nem tudunk egy tiszta versenyt végigcsinálni, mert mindig támad valamilyen bosszantó probléma.

spici_tdk



Hogy alakult a szezon eddig eltelt része?

Egerben egy remekül beállított autóval álltam rajthoz egy teljesen újonc navigátorral, akinek persze még tanulnia kellett, de így is jól szerepeltünk. Egy műszaki hiba itt is hátráltatott minket, s amint elhárítottuk ezt, azt hittük, hogy nem lesz több problémánk. Miskolc előtt egy teljes versenytávnyi tesztet futottunk, minden hibátlanul működött, a verseny első gyorsaságiján viszont ismét előjött a hiba... A javítás után egyedül mi tudtunk Herczigéken kívül gyorsaságit nyerni, de ennek a száguldásnak az utolsó szakaszon bukás lett a vége. Ezt követően csak két hetünk volt újjáépíteni az autót, de mindenki odatette magát, így elkészültünk az Iseum Ralira, csakhogy az utolsó másodpercben megérkező lengéscsillapítóval a beállításaink használhatatlanok voltak, és csak a Power Stage-en sikerült valamelyest megmenteni a versenyt.

A Fehérvár Ralinak aztán nagyon gyorsan vége lett számunkra, túl nagy kockázatot vállaltam, és egy a tréningen még tiszta, de azóta felhordásossá vált féktávon nekicsúsztunk egy beton járdaszigetnek. Ez volt a második nullázásom, majd jött a Veszprém Rali, mely remekül indult, de egy defekt véget vetett a verseny érdemi részének, hiszen szétverte a futóművet, és csak szenvedtünk a célig. A Kassa Rali előtt ismét futottunk egy nagy tesztet, s az új szerelőktől olyan remek állapotú autót kaptam, mint még soha. Nagyon gyorsak voltunk, s egy apró hibám ellenére az utolsó előtti gyorsaságit harmadikként kezdhettem meg, sőt akár az első helyért is versenyben lehettem volna, de az indulás után azonnal éreztem, hogy a féktávokon nem stimmel valami, és hiába próbáltam beosztani az autót, egyszer csak elpattant valami, és kifordult a jobb hátsó...

Mit vársz a szezonzáró Mecsek Ralitól?

Minél jobban szeretnék teljesíteni, Attila, a navigátorom pedig egy újabb magyar pályát ismerhet meg. A pécsi futamban mindig benne van a meglepetés lehetősége, jöhet eső, köd, hó, bármi, iszonyú nehéz verseny lehet. A csapatomnak és a partnereinknek ezúton is szeretném megköszönni a kitartást, a támogatást és az áldozatos munkát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: