Szia Ricsi. Első bálozó vagy az oldalunkon. Bemutatnád az eddigi versenyzői pályafutásodat az oldalunk olvasóinak?
- Sziasztok, üdvözlök mindenkit. Hát a pályafutásom, valamikor gyerek koromban kezdődött, amikor kijártunk a Miskolc Ralira. Ott szerettem bele ebbe az egészbe. Hetedik, nyolcadik osztályos lehettem, amikor az első verseny Trabantomat megkaptam a szüleimtől. Ezt követően jött a többi-többi, mert mindig összetörtem …. Igazából sprint versenyen 2010-től kezdtem menni, előtte csak kis amatőr rali és szlalom versenyeken vettem részt, mivel ez a 18. verseny Trabantom. Volt az életemben egy rész, amikor átültem egy Lada 21011-be, amivel szintén felborultam, még a B-A-Z rally spinten. De tudtuk azt, hogy én csak a nézőknek és látvány-autózásnak élek, és csak első kerekes autókat szeretem, ezért nem építettük újra a Ladát… Három évet kihagyva,- külföldi munkavégzésem miatt és a család miatt -, nem tudtam autózni. De haza jöttem, újra itthon dolgozom és így megint versenyezni szerettem volna. Kinéztem magamnak a MARB sprint sorozat észak-keleti futamait és így itt vagyunk.
Fogadjunk neked az iskolában kötelező olvasmány volt Kőváry Barna Trabantos pályafutása.
- Hát igen, nagy kedvencem volt a kis zöld Trabi. Sokszor megfordult a fejembe, hogy miért újra Trabant, mivel nem sokan versenyeznek vele. Akkor bizony Barna jutott az eszembe, ö is egyedül ment az első osztályban, a Lancerok és Subaruk közt, de nagy látványt és showt csinált. Mi is ez alapján megyünk csakis a közönségnek.
Milyen érzés fog el az autóban, amikor becsúszol egy kanyarba, és százak rázzák a kezüket a produkciótok láttán?
- Hihetetlen, hogy ennyien kedvelnek, szeretnek minket. Rengeteg visszajelzést kaptunk, amit nagyon köszönök mindenkinek. Ez nekem sokkal többet ér, mint egy serleg, amikor látom a sok ember megmozdulását, szurkolását, mikor meghallják a Trabant hangját. Az a rengeteg közös fotózás a szervizben is, a tömeg hihetetlen, leírhatatlan, köszönöm. Ez is csak azt tükrözi, hogy van igény a Trabira és jó döntés volt újra trabantozni.
Könnyű elfogadnod azt a tényt, hogy Trabival gyorsan nem, de látványosan lehet autózni?
- Hát gyorsan tényleg nem, de mi lendületből, tempóból csúszunk ki-..le-..el-, szándékosan minden kanyarban. Trabantnál üveghangon menni és elhúzni a kézit, az elég látványos. Mi szinte az összes kanyarban kézivel fordulunk, kisebb hibák voltak, de ez ezzel jár (voltunk árokba, vittünk ki oszlopot, korlátot is súroltunk), mind a Trabant hátuljával.
Sajnos nem sok versenyen láttunk az idei évben eddig…
- Sok idő volt a felkészülés, mert újra meg kellet venni mindent. Szponzorunk nincs, önerőből, egyedül csinálom a családom segítségével….
Nyugtasd meg az olvasókat, hogy az idei évben még fogunk látni valamelyik versenyen!
- Igen, a következő verseny Borsodnádasd-Balaton és Ózd salak prológon kötelező hogy menjünk. Csinálni kell a hangulatot: csak keresztben. Jövőre pedig egy teljes szezont fogok menni a MARB észak-keleti sprinten. Mivel 2 Trabantom van, a másik RTE rally2-es, gépkönyves, így lehet, hogy egy rally2-ben előfutók leszünk Miskolcon. (de ez még csak terv) A fehér Trabanttal, ami sprintes, minden futamon ott leszünk.
Kiknek köszönnéd meg, hogy versenyezhetsz?
- Köszönöm a családomnak, a szüleimnek, a bátyámnak, a páromnak, hogy elfogadják. hogy ezt a hobbit űzöm! És köszönöm a RallyFeeling csapatának a rengeteg videót, fotót, és hogy az egész verseny ideje alatt végig kísértek minket.