A 126 nevezett versenyzőpáros autói között 7 db WRC, és 6 db R5-ös versenyautó is lesz, ahonnan mostantól természetesen nem hiányozhat a SKODA legújabb fejlesztésű Fabia R5-ös autója sem, mellyel a kassai futamon ismét a Herczig Norbert-Bacigál Igor páros versenyzik majd. A csapat vezetőjét, Baranyai Lászlót az esélyek latolgatásáról, és a mezőnyben még mindig újnak számító SKODA R5-ös versenyautóról kérdeztük.
Nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy a SKODA Rally Team Hungaria csapatának életében ez az évad más, mint az eddigiek. Év elején eldöntöttük, hogy az évad 2. felében a SKODA Fabia Super 2000-es versenyautónkat a legújabb fejlesztésű SKODA Fabia R5-re cseréljük. Tudtuk, hogy a csapat életében ez egy nagyon nagy változást jelent majd, hiszen fennállásunk óta ez lesz az első alkalom, amikor nem egy több éves konstrukcióval, hanem egy egészen friss, a fejlesztői csapattól éppen csak kigördülő versenyautóval versenyezhetünk majd tovább. Azért, hogy ez a váltás valóban megvalósulhasson, Norbi és Igor már az év eleje óta rengeteget dolgozott. Tudatosan készültek a cseréjére azért, hogy ez a projekt semmiképpen ne hátrányt, sőt, előnyt jelentsen az SRTH számára.
Időközben aztán kiderült, hogy a tudatosság különösen fontossá vált, ugyanis ahogy haladtunk előre az időben, mindannyiunk számára egyértelművé vált, ez az évad nem csak a versenyautó cseréjét tekintve lehet más, mint a többi…
A SKODA Fabia R5 cseréje szerencsére minden túlzás nélkül azt mondhatom: tökéletesen sikerült. Most már „csak” az év végi abszolút eredménnyel kell foglalkoznunk. Az idei 3. győzelem után a csapat tagjai megbeszélték, hogy – nevezzük akár babonának, akár másnak – de nem beszélnek az év végi esélylatolgatásról. A rallye sportág kiszámíthatatlan. Technikai sport, ahol bármikor, bármilyen „katasztrófa” megtörténhet.
Ettől függetlenül - most az évad derekán túl - badarság lenne azt állítani, hogy nem foglalkoztat bennünket a SKODA Rally Team Hungaria év évi abszolút eredménye, ezért elárulhatom, hogy a csapat számára egy nagyon fontos futamhoz érkeztünk el.
Most a futam előtt egy nappal a Norbiban és az Igorban abszolút kettősség tombol. Egyrészről sportemberekről beszélünk, akik számára versenyhelyzetben a legfontosabb az eredmény, ezért természetesen szeretnének a tavalyihoz hasonló jó érzésekkel és eredménnyel versenyezni. Másrészt azonban nem feledkezhetnek meg a végső eredményről sem, ezért tudatosan más tempót kell diktálniuk a hétvégén, amire Norbi tegnap csak annyit mondott: „Menet közben érezni fogjuk, hogy mennyire kell feszítenünk, vagy visszafogni magunkat. Egy biztos, minden külső információt kizárva, a saját tempónkat kell autóznunk.”
A kassai pályákról röviden:
A versenyzőpárosokra ötféle gyorsasági szakasz vár, melyek közül az elmúlt évekből már négy szakaszt ismerős, egy szakasz viszont a fiatalok számára újdonság, miután ez utoljára 10 évvel ezelőtt volt a kijelölve a magyar mezőny számára. A gyorsasági szakaszok egyébként jó értelemben vett igazi rallye pályák. Néhol jó minőségű, szűk, erdei pályák, néhol azonban nagyon dobálós, az aszfaltra szórt kavicsok miatt veszélyesen csúszósak.
Norbi és Igor ma elkezdte a helyszíni felkészülést is. A csapat túl van a SKODA Fabia R5 1. aszfaltos tesztjén, ahol Norbinak viszonylag könnyű dolga volt, mert a BRR Team immár 4. alkalommal dolgozik együtt a csapattal a kassai versenyen, így egy jól beállított alapot hoztak a tesztre. Itt már csak annyi dolguk maradt, hogy a SKODA Fabia R5-öt magukra állítsák és egy kicsit finomítsanak beállításokon.
Akinek tehát ideje és kedve engedi, péntek estétől sok szeretettel várjuk a 41. Kassa Rallye hivatalos rajtceremónián, Kassa főterén, majd szombat déltől a várost övező gyorsasági szakaszok biztonságos zónáiban.