Szia Balázs! A múlt hétvégén a Székesfehérvár ralin tettétek magatokat próbára. Hat gyorsaságin keresztül versenyben voltatok, aztán… Na de halljuk tőled a versenyen történteket!
- Igen, sikerült reggel jól kezdenünk, jó lendületet sikerült felvennünk Coffyval. Az első hosszú gyors utáni beíróban láttuk, hogy sikerült beautózni magunkat a kategória elejébe és gyermeki örömmel gurultunk tovább a második gyors felé.
A kategória (P12) “élmenőivel”, mint Csépe Gabi, Vizelli Karesz, vagy Ruszó Krisztián sikerült már felvenned a ritmust?
- Úgy néz ki igen, ezen a versenyen sikerült egy-két kisebb részeredményt elérni, ami visszajelzés nekünk, hogy talán jó úton haladunk, hogy sikerül szép lassan fejlődnünk s előrébb haladnunk. A harmadik gyorson kategória első helyen értünk célba, amit többször is leellenőriztünk Bencével, mert elsőre kicsit nekünk is hihetetlennek tűnt! De ez köszönhető, hogy jól működött az autó és már kezdtünk ráérezni a számunkra új fajta gumikra. Ellenben nagyon örülünk, és nagyon jó érzés, hogy néha-néha oda tudunk érni, az eddig tőlünk időben távol, elől autózó kategória elejéhez.
Hogyan látod mi kell még hozzá, hogy a dobogóért harcoljál az előzőkben említett urakkal?
- Sajnos az első szervizt követően, a negyedik gyorson, a motorunk el kezdett melegedni, elgyengült az autó és 112 fokos motorhőmérséklettel értünk a stopba. Itt már tudtuk, hogy valószínű hengerfejes lesz az autó, s már nem is kevés mennyiségű vizet kért a motor… A következő két rövidebb gyorsasági pályát, már alig bírta ki az autó, mindkét alkalommal 120 fokos motorral gurultunk ki a célból. A kihelyezett szerviz után még felmerészkedtünk az utolsó gyorsra. A kategória negyedik helyén álltunk s elég nagy előnyt sikerült kiautóznunk a mögöttünk lévőkhöz képest. Így megpróbáltunk “átgurulni” az utolsó gyorson, hogy pontszerző helyen érjünk be, s legalább a céldobogóra felállhassunk. Sajnos nem bírta a motor, sok helyen 120 fok felett volt a hőmérséklet és nem tudtuk már sehogy hűteni. Végig értünk a gyorson, de az etap utat már nem tudtuk megtenni, a motor károsodás megelőzése miatt feladtuk a versenyt és behúztuk az autót…Úgy gondolom, hogy még mindig sokat kell tanulnunk, fejlődnünk s gyűjtenünk a versenykilométereket. S ha sikerül üzembiztosra felkészíteni és beállítani az autót, akkor versenyképesek lehetünk.
Melyik gyors tetszett nektek?
- Az első, hosszú gyorsasági tetszett a legjobban. Technikás szakasz, van benne tempósabb rész, erdős, szűk és koszos, csúszós részek is egyaránt. Nagy figyelmet és koncentrációt követelt. Jó vizsga vagy mérföldkő volt ez, saját magunknak is.
Most nem volt “zenekarotok” a hétvégén?
- Volt! Egy kisebb településén, Tácon volt a szállásunk. Péntek este egy utcabálba találtuk magunkat s rövid időn belül megismert minket a helyi lakosság! Másnap több alkalommal is megállítottak minket s kérdezték, hogy a csapatból mindenki jól van-e? Úgyhogy sikerült ismételten jó hangulatban kezdeni a hétvégét, amely élményei megtartottak mindkét napon.
Tervezitek a Veszprém ralin való indulást?
- Nem tervezzük, még nincs kész a fehér autónk, az ENH, és az ATB-t nem szeretném murvás versenyen hajszolni. Illetve egy időben van a Ladaracinges All Star Gálával, és mi oda készülünk egy jó bulira! A tavalyihoz hasonlóan két napra érkezünk, “ottalvós” partyval és persze kevés itallal! Bízunk benne, hogy hasonlóan jól érezzük majd magunkat, mint tavaly.