DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 16. vasárnap
Rali

Lángi Attila: Voltak jobb és rosszabb pillanataink is

Lángi Attiláéknak nem úgy sikerült a Székesfehérvár Rally ahogyan szerették volna, ami nem szegi a látványosan versenyző pilóta kedvét, és az előzetes tervekkel ellentétben Veszprémben is indulni fog.

Szia Ati! Első kérdésem, hogyan bírtátok a fehérvári meleget? :-)



- Köszi a kérdést, minden rendben volt! :-) Egész nap folyt a tökünkön a víz, de azt hiszem ezzel nem voltunk egyedül!

Az első napotok nem sikerült valami hosszúra…

- A napunk pont olyan hosszú volt mint máskor (24 óra) csak kevesebbet (sokkal) töltöttünk versenyzéssel mint szerettünk volna… Az első gyors a tapogatózásé volt, nagyon megzavart, hogy már a pálya elején Rafiékkal találkoztam akik nagyban szurkoltak nekünk. Voltak jobb és rosszabb pillanataink is, de nem feszegettünk semmit. Aztán a második gyorson már egy kicsit lazábbra vettük a figurát, próbáltunk egy kis keresztben menést is belevinni a lehetőségekhez képest, de beérkeztünk egy bal visszafordítóba, ahol nagyon szerencsétlenül találtunk el egy kifordított szikladarabot, ami eltörte (már nem is tudom hanyadszorra) a bal első lengőkarunkat. Kis időbe tellett mire megértettem miért olyan nagyon kezelhetetlen a kocsi, de utána már csak meg kellett találni a megfelelő helyet ahol félre tudtunk állni! Megnéztük a pályán a többieket és mikor vége lett a versenynek, leszállítottuk az autót a szervizparkba, ahol kicseréltük a sérült alkatrészt, és vártuk a következő napot.

11402684_909379432467206_865840882848137685_n

Avassuk be az olvasókat egy kis kulisszatitokba! Hogyan történik az autó “átépítése” ilyenkor amikor az egyik napon murván a másodikon pedig már aszfalton versenyeztek?

- Nekünk ez a 4 lengéscsillapítónk van aszfaltra és murvára, úgyhogy itt magasságot állítunk,plusz a keménységet visszatekerjük a megszokott értékre. Elöl hátul felkerül az aszfaltfék, plusz a 18-as kerekek, gyors porszívózás és kész is vagyunk! :-)

Szerinted jó ötlet egy ilyen vegyes talajú verseny?

- Szerintünk nagyon nem, de ezt kell megoldani… Több ember szükséges a szervízelésnél, és mindenkire felelősségteljesebb munka hárul. Ez magában hordozza a hibát is, szerencsére most ez elkerült minket, minden csavar a helyére került. :-) Amúgy ez csak Nekem para…

1453470_1036073806416622_7625534662667386287_n

Másnap aztán mivel “Rafi” feladta a versenyt, Tőzsér Áronékkal harcoltatok a kategóriában, amiből a végén ti kerültetek ki győztesen. Jó meccs volt? :-)

- Nagyon nem. Áron marha gyors volt, és a mi autónk pedig nem volt a toppon, az első lengőkartörést nem vészeltük el károk nélkül, elgörbült az összekötőnk is meg “meglógósodott” a belső összekötőnk is, és mivel ezeket erre a versenyre fejlesztettük, nem volt cseredarabunk. Ráadásként a gyári tankból kiesett az AC pumpa, így elég érdekesen alakult az üzemanyag ellátásunk. :-) Érdekes módon sokkal több érezhető bajunk volt ezzel etapon, de azért a versenyhangulatra erősen rányomta a bélyegét, hogy bármikor megállhat alattunk a technika. Ennek oka ráadásul csak itthon lett felderítve, úgyhogy ez nem a mi versenyünk volt… A versenyen ha nem lett volna a kb 4,5 perces előnyünk (Áronék is szuperraliztak, csak Ők okosabban, első nap nem is rajtoltak el ) akkor csúnyán kikaptunk volna, de megtanultuk már, hogy a “ha nem lett volna” nem létező szóösszetétel, így megnyertük az “igen népes” 2wd+-t, és másodikok lettünk a szintén népes P14-ben. :-)

Ha jók az információim Veszprémben nem indultok. Nyári szünetetek lesz? :-)

- Hála Rafi barátomnak ez így nem igaz, közös megegyezéssel megpróbáljuk ezt a murvát még egyszer (idén már nem lesz több), úgyhogy lehet szurkolni, hogy ne nekünk kelljen a pálya széléről szurkolni. Ez a kocsi nem való murvára, de szoktatjuk… Ráadásként a megszokott navigátorom az előzetes megbeszélésünk alapján a Veszprém Rally idején pont Horvátországban lógatja majd a zsákját a tengerbe, így még van szervezni valónk is, de majdnem biztos hogy Áron jelenlegi navigátorával, Gecs Mátéval vágok neki ennek a megmérettetésnek. Legalább gurul egy kicsit murván is, a sofőrje úgyse viszi ilyen mókára! :-)

11202097_909379722467177_2788569972397844655_n

Azért nyugtassuk meg az olvasókat, hogy Veszprémben óvatosan mentek majd, és Kassán is láthatunk majd benneteket!

- Ha csak nem dobunk egy akkora totálkárt, amiből nem lehet felépíteni addig az autót akkor mindenképpen! :-) Tehát ott leszünk!!!!

 

És ezúton köszönném meg a szervizcsapatnak a munkáját, Vingler Atinak aki beugrósként teljesített nálunk, Dodinak akiről már senki nem tudja hogy beugrós vagy állandó-e, és a kemény magnak: Bedő Ákosnak, Lángi Öcsinek és Berzéki Bélusnak!!! És köszönet a lányoknak, hogy segítettek ellátni minket és a csapatot, meg Anyukámnak, hogy nem szenvedtünk hiányt semmilyen ételben italban. Köszi!!!!!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: