Szia Balázs! Mivel ez az első interjú veled az oldalunkon, egy pár mondatban bemutatnád az olvasóknak az eddigi pályafutásodat?
- 2007 óta versenyzek. Suzuki GTI-vel kezdtem, 2009-től Honda Civic-el mentem rallye2-ben, 2011-ben a rallye2 abszolút bajnoka lettem. Az idei évben váltottam Mitsubishire.
Hogyan sikerült eddig az idei év?
- Eger és Szombathely az első aszfalt és murva verseny arra volt elég, hogy mindkét talajtípuson kipróbáljam a Mitsubishit, a Miskolc Rallye pedig kimaradt.
A legutóbb Székesfehérváron gyűlt össze az ORB mezőnye. Az első nap murva, a másodikon pedig aszfalt. Neked melyik talajtípus fekszik jobban?
- Amíg a Hondával versenyeztem annak az aszfalt feküdt jobban. A Mitsubishinek meg mindegy, az mindkettőn egy óriási élmény! A kérdésre visszatérve talán a murvát jobban szeretem, de én mindenevő vagyok, minden talajtípuson szeretek menni.
Az első napot az abszolút tizedik helyen fejeztétek be. Elégedettek voltatok az eredménnyel, nem volt semmi kalandotok?
- Pont ezt tűztük ki célul, hogy az abszolút tízbe szeretnénk a végén végezni. Nagyobb hibát nem vétettem, de sok aprót elkövettem, túlcsúszások, lefulladás, kisebb kicsúszás az volt…
A második napon viszont kettő gyorsasági után feladtátok a versenyt… Mi történt?
- Az első aszfaltos gyors végén meglepődtünk az időnkön (ami nem is volt olyan rossz), viszont a következő gyors rajtjában eltört egy tengely a váltóban ami megpecsételte a sorsunkat (a Rallylive.hu szerint volt még időnk ezen a gyorson, de az csak egy számítástechnikai hiba volt) kb 900 méter után már teljesen megállt az autó..
Sajnos a verseny vége nem lett happy end, de a jó részeredményeknek köszönhetően várjátok már a Veszprém ralit?
- Nagyon várjuk már a Veszprém ralit ahol ismét a feleségemmel Órai-Tallér Zsuzskával állok rajthoz. A székesfehérvári kiesésben azt bánom leginkább, hogy megint ugyanolyan magas rajtszámot fogok kapni mint ott viszont mindent megteszek, hogy másnap jóval előkelőbb helyről indulhassak.