Ifj. Cseh Vilmos és Németh Gergely az abszolút értékelés 10. helye mellé a P csoport aranyérmét is begyűjtötte az utolsó pillanatban elkészült Mitsubishi Lancer EVO IX-sel.
Már annak is örültünk, hogy el tudtunk rajtolni egyáltalán, persze, ha ott vagyunk egy versenyen, akkor nyilván időre megyünk és próbálunk minél jobban teljesíteni. A hosszú 20 km-es Iszkát mindkét alkalommal elspóroltam és még így is megszakadt a szívem azért, amit ott kapott az autó. Ezért ott egyszer sem mentünk jó időt. Az utolsó Aranybullán abszolút nyolcadik időt sikerült autóznunk, azt gondolom, hogy az már nem olyan rossz. Az abszolút 12. helyen zártuk a szombati napot, én azzal teljesen meg voltam elégedve, főleg úgy, hogy tudom mennyit bennhagytam azért, hogy az autó megmaradjon az aszfaltra. Vasárnap próbáltunk sietni, de be kell látnunk, hogy nagy hiányosságaink vannak, mind pályafelírásban, mind a technikát illetően. A Mitsubishin elég sokat kell módosítani ahhoz, hogy tényleg ott tudjunk autózni a mezőny elejében, mert erre még technikailag nem alkalmas az autó.
Egy túlélő verseny volt a Székesfehérvár Rally és a tízedik hely miatt egyáltalán nem kell szégyenkeznünk. Örülünk az eredménynek, mert meg tudtuk nyerni a P csoportot és alapvetően ez volt a célunk. Megpróbálunk továbbfejlődni, Veszprémben szeretnénk még jobban teljesíteni!”
Két második hely után ezúttal nem talált legyőzőre a 6-os kategóriában a Ford Fiesta R2-vel versenyző Borbás Szabolcs. A sásdi pilóta alkalmi navigátorával, Kovács Szabolccsal az aszfaltos szakaszokon billentette maga felé a mérleg nyelvét.
„Azt gondolom, hogy az első várpalotai szakasz határozta meg az egész hétvégénket. Nagyon tetszett az autó, szuper volt! Jobban élveztem a Fiestát murván, mint aszfalton, pedig csak egy napot mentem vele, úgyhogy már most várom a Veszprém Rallye-t és így sajnálom igazán, hogy a Szombathely Rallye-n nem tudtam részt venni.
Az első napot csekély 0.6 másodperc hátránnyal zártuk Schuck Janiék mögött, és ahogy előzetesen gondoltam, hogy az aszfalton gyorsabbak tudunk lenni az be is bizonyosodott. Az első kör végére sikerült majdnem 40 másodperc előnyt kiépítenünk velük szemben, utána már csak azon voltunk, hogy beosszuk a távolságot. Hoffer Zsolti nagyon jó időket autózott, de nem próbáltuk felvenni vele a kesztyűt, mert szombaton 7 percet veszített egy defekttel, ezért ő veszélytelen volt ránk nézve. Szerencsések voltunk, mert semmiféle probléma nem volt az autóval, nem kaptunk defektet, Szabolcs is jól dolgozott, nagyon jó volt minden!”
Gyarmati Ariel és Kocsis György Székesfehérváron ott folytatta a száguldást, ahol Miskolcon abbahagyta, nevezetesen a Rallye2 mezőny legelején. A siófoki páros hétből hat szakaszt megnyert és magabiztos fölénnyel utasította maga mögé a riválisait a P14 kategóriában. Üröm az örömben, hogy a Mitsubishis kettőst egy adminisztrációs félreértés miatt utólag 2 perc büntetéssel sújtották, így visszacsúsztak a géposztály második helyére.
„Nagyon jól éreztük magunkat, sikerült rendben felkészülni a versenyre, tudtunk egy kicsit állítani a futóművön is. Ami nagy öröm számunkra, hogy az első gyorsasági szakasztól vezettük a versenyt és végig tudtunk gyorsulni a vetélytársakhoz képest és magunkhoz képest is. Úgy gondolom jó irányba haladunk az autó kiismerésével kapcsolatban, tudjuk, hogy a következő verseny előtt mi az, amit változtatni kell még, hogy még gyorsabb legyen az autó, -igaz most már csak apróságokon kell módosítanunk. Mindhárom szakasz nagyon tetszett, de kiemelni igazán a Csákberény - Kőhányás szakaszt tudnám. Az volt a favorit ezen a hétvégén számunkra, azon nagyon élvezetesen tudtunk autózni.”
A sok befektetett munka végre meghozta a gyümölcsét, hisz a Kovács Antal - Istovics Gergő kettős a Székesfehérvár Rally első napján megérkezett a közvetlen élmezőny mögé, az ötödik szakaszig az abszolút hetedik pozícióban álltak az R5-ös Ford Fiestával. Aztán sajnos jött a fekete leves:
„Igen, egy elég összetett technikai probléma miatt két percet elvesztettünk az utolsó Aranybulla gyorson, így visszacsúsztunk a 15. helyre. A Srácok a szervizben mindent megpróbáltak, de sajnos nem tudták orvosolni a hibát, így fel kellett adnunk a versenyt. A jövőre nézve biztató eredményeket produkáltunk napközben, jól éreztük magunkat. Most kicsit csalódottak vagyunk, de nem adjuk fel, megyünk tovább.
Annak örülünk, hogy lépésről lépésre fejlődünk és nyílván még óriási tartalék van az autóban, de kezdjük elérni azt a szintet, amit elvárunk magunktól. Azt gondolom, hogy nekem is jobban fekszenek a nehezebb, durvább pályák, ahol agresszívebben lehet vezetni, talán ennek is volt köszönhető, hogy viszonylag jó időket tudtunk autózni.”
Osváth Péter és Farnadi Ágnes is Kovácsék sorsára jutott. A balatonfüredi duó vasárnap, az első csákberényi szakaszon az N csoport harmadik helyéről volt kénytelen feladni a futamot.
„Az első gyorson, Várpalotán jól kezdtünk, megnyertük a szakaszt és vezettük a kategóriát, aztán a második gyorson jöttünk egy aránylag jót, de ott már Balogh Janiék elénk kerültek. A harmadik szakaszt egy kicsit elhibáztam, ezért a következő körre próbáltam egy kicsit jobban összpontosítani, de a második Várpalotán azt hittem, hogy defektet kaptunk, ezért lelassítottam egy kicsit. Persze, mint kiderült semmi baja nem volt az abroncsnak ezért elkezdtem ismét sietni, aztán egy kicsit túlvállaltam magam és túlcsúsztunk. Mindezek ellenére a harmadik helyen zártuk az első napot. A Szervizben átszereltük aszfaltra a Lancert, minden működött és hibátlan volt, legalábbis azt gondoltuk. Vasárnap aztán még az első gyorsasági 10. kilométeréig sem jutottunk el, mert eltörött egy futómű alkatrész és kifordult a kerék, ezzel pedig véget ért számunkra a Székesfehérvár Rally. Rettenetesen csalódott vagyok, mert a mostani kieséssel komoly hátrányba kerültünk a kategória első három helyezettjével szemben, főleg úgy, hogy Balogh Jani már három versenyt megnyert és nem csak velünk, hanem a többiekkel szemben is tetemes az előnye.”