DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Gyors összeszokás eredménye a jó helyezés

A LiveWire Rally Team versenyzőpárosa Ferjáncz András és új navigátora Nagy Attila egy kalandokkal tűzdelt forró versenyhétvégén van túl. A hőség és a székesfehérvári pályák embert és gépet nem kímélő megpróbáltatásai szinte az első méterektől kezdve tökéletes kettőst kovácsolt a fiatalokból. Mindezt tükrözi az elért eredményük, illetve András felettébb izgalmas beszámolója.

Természetesen erre a megmérettetésre is elkísérte őket a LiveWire Energy cukorka és energia ital szervezetre és elmére gyakorolt jótékony hatása.

Ferjancz-Nagy_Szekesfeh_beszamolo (3)



Miként sikerült Attilával az első közös verseny?

A hibátlan szót tudnám erre használni a leginkább. Különösen meglepett, hogy az első kanyarban gyakorlatilag már felvette a ritmusomat, illetve az autóét egyaránt. Szinte az első méterektől érezte, hogy mikor kell lassítania illetve gyorsítania engem, milyen kanyart nyomhatok át és a gyors összhangnak köszönhetően biztonságban el is hittem az irányítását.

Az összhang az egyik legszükségesebb összetevője a jó eredménynek. Hogyan látod, mi az oka annak, hogy ilyen gyorsan el tudtad hinni a navigálást?

Igen, érdekes dolog ez, mert gyakorlatilag beleugrottunk az ismeretlenbe és mégis volt egy megmagyarázhatatlan bizalom, amit tápláltam felé. Hála istennek jól gondoltam, hogy meg kell neki adnom ezt a lehetőséget. Úgy gondolom, hogy módfelett jól választottam, amikor mellette döntöttem. Nem hibázott, precíz volt, mindent tudott.

Három féle pályahosszúság volt melyik tetszett és miért?

Voltaképpen a hosszú gyorson dőlt el a verseny. Be kell vallanom férfiasan, hogy nem jó itinert írtam, nem tetszett, amiket visszahallottam. Értelemszerűen nem a navigálással volt a gond, hanem magával a pálya felírással. Ki kell hangsúlyoznom, hogy Attila korrigálta és jól felismerte azokat a lehetőségeket ahol lehet jobban menni vagy ezzel ellentétben jobban meg kell tisztelni az adott kanyarvételt. Feltételezhetően ebben közrejátszott az, hogy mindössze 50 km/h-val lehetett csak tréningezni. Mindezek mellett kaptunk egy lassú defektet, sőt volt kalandunk is, hiszen sikerült az autó hátulját belóbálni az erdő szélére ötször, de sérülés nélkül megúsztuk kisebb időveszteséggel. Volt egy kerékcserénk etapon, itt is felettébb jó volt a közös munka, hiszen mindketten tudtuk, hogy hova nyúljunk. Többek között ez is egy kaland, azt hiszem, hogy tanultunk ebből is.

Ferjancz-Nagy_Szekesfeh_beszamolo (4)

Igazán eseménydúsra sikerült ez a hétvége, összességében hol végeztetek ezen a felettébb forrónak mondható hétvégén?

Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert volt annyi előnyünk a mögöttünk autózókkal szemben, hogy még a defekt sem úsztatta el a kategória harmadik helyezésünket, illetve összesítettben is sikerült a dobogó harmadik fokára állni.

Ezek szerint elégedettek voltatok az elért eredményekkel?

Abszolút, teljes mértékben kerek egész volt a hétvége a kalandokkal együtt. Nagyon sokat tanultunk. Az is érdekes, hogy pótkeréknek puhább gumi volt berakva, mint amivel kezdtünk és teljesen megváltozott a versenyautó viselkedése. Berényi Laciéktól ismételten jól felkészített autót kaptunk, szervizcsapat iszonyúan jól vizsgázott, habár most adtam nekik feladatot. Köszönöm nekik is, hogy ennyire lelkiismeretesen végezték munkájukat. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az egésznek az alapja a szerelőcsapat garázsában dől el. Nagyon örülök, hogy egy ilyen jó csapatban versenyezhetek. Szintén hatalmas köszönet a versenyfelszerelés.hu-nak, Gorzó Zsolti barátomnak az új tűzálló versenyruházatomért.

Köszönöm a riportot és gratulálok az ismét dobogós helyezéshez.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: