DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Rali

MR Racing: A csapat 100%-os volt Szombathelyen!

Az MR Racing SE mind a négy rajthoz álló kettőse teljesítette a hétvégén megrendezett Szombathely Rallye-t. A csapat legeredményesebb párosa az Osváth - Farnadi duó volt, akik az abszolút tízedik helyen végeztek az abszolút értékelésben. A kategória győzelmet ezúttal az ifj. Cseh - Németh kettős szállította, akik a P csoport értékelését tekintve bizonyultak a leggyorsabbnak.

Osváth Péter és Farnadi Ágnes a hármas kategória értékelését tekintve a negyedik pozícióban zárta a Szombathely Rallye-t. A balatonfüredi pilóta szereti a szombathely környéki pályákat, de valahogy a mostani hétvégén nem jött ki számára a lépés.

„Igazából nem találtam a ritmust. Az egész verseny alatt 70 százalékban rossz féktávokat vettem. Vagy nagyon korán fékeztem és inkább rá kellett gurulnom a kanyarokra, vagy majdnem hogy túlcsúsztunk és szinte állóra kellett fékezni a Mitsubishit. Ilyenkor kicsúsztunk a lazábba és ott csak kapart kerék és nem haladtunk előre, az idő meg rohamosan telt. Ezek voltak az 1-2-3-5 másodpercek, amiket gyorsaságinként kaptunk. Lebontva arra a tizenegy szakaszra, amit teljesítettünk pont kijön az a különbség, amivel negyedikek lettünk. A harmadik körben pedig elszállt a hátsó futóműállító csavar. Azt kell, hogy mondjam, örültünk, hogy az utolsó gyorsaságit teljesíteni tudtuk és nem fordult ki a kerék a helyéről. Nyílván a technikai hibával időt veszítettünk, de nem ezért lettünk negyedikek, ezen a versenyen most nem volt bennünk, bennem több.”

MR_racing_szombathely



A Kovács Antal - Istovics Gergő kettős az abszolút tizenharmadik helyen teljesítette a Szombathely Rallye-t, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy a kaposvári páros az előző versenyekhez képest sokkal közelebb került az élmezőnyhöz és az abszolút pontszerző helyekhez.

„Az első gyorsaságink jól sikerült, annyi kis hibával, hogy aki tehette, az zárt gumival ment az első szakaszon, mi viszont nyitottal és sajnos teljesen szétégett a gumi, ezért a második gyorson semmi tapadásunk nem volt. Túl is csúsztam egy elágazóban, ez a hiba körülbelül 20 másodpercünkbe került. A szombati utolsó gyorson egy biztonságit mentünk, vasárnap pedig az időeredményekre abszolút nem lehet panasz, hisz a mezőny eleje és a közepe közel volt egymáshoz. Sok szakaszon 4-5 másodpercen belül volt 12-13 ember, ennek tudható be, hogy a 13. helyről nem tudtunk feljebb kapaszkodni. Óriási lépést tettünk meg Miskolc óta, ezen az úton megyünk tovább. Nagy élmény volt Szombathelyen versenyezni, várom a következő versenyt Fehérváron.”

Cseh Vilmos három év szünet után tért vissza a rallye első osztályba. A 33 éves pilóta navigátorával, Németh Gergellyel a technikai nehézségek ellenére is győzni tudott a P csoportban.

„Elég nehézkesen indult számunkra a Szombathely Rallye. Az utolsó pillanatban elkészült az autó és ki is tudtuk próbálni a csütörtöki hivatalos teszten. Szombaton sajnos már az első gyors előtt, az etapon eltört a jobb hátsó lengéscsillapítónk, illetve szétakadt benne valami. Így kellett elrajtolnunk, majd az első kilométereken a baloldali lengéscsillapító is megadta magát. Nagyobb terhelésnek volt kitéve azáltal, hogy a jobboldali már nem működött, így lengéscsillapító nélkül kellett teljesítenünk az egyes szakaszt, majd 60 km-es etappal leautóztunk Farkas erdőre, ahol szintén lengéscsillapítás nélkül kellett végig mennünk. Meglepő módon itt abszolút tizenegyedikek tudtunk lenni, ami biztatónak tűnt, tekintve, hogy sérült autóval teljesítettük a farkas erdei szakaszt. A szervizparkban hála Marosi Zsoltiéknak, akik, kisegítettek két lengéscsillapítóval, orvosoltuk a hibát, igaz, az autó 5 cm-rel alacsonyabb volt az ideálisnál, de legalább tovább tudtunk menni. Aztán a harmadik szakaszon a rajtban mindkét hátsó féltengelyünk eltörött, úgyhogy összezárt hajtással csak legurultunk a második farkas erdei gyorsról. A szombati napot így teljesen a mezőny végére visszacsúszva tudtuk csak teljesíteni.

Vasárnap elég biztató eredményeink voltak, sikerült felzárkóznunk a 27. helyről a 18.-ra. Kétszer sikerült abszolút 9. időt teljesítenünk, illetve kétszer autóztunk 10. időt. Elég gyorsan a kategória élére tudtunk állni, amit sikerült is megtartanunk a verseny végéig, igaz nem voltunk sokan a P csoportban, inkább annak örülök, hogy abszolútban vissza tudtunk kapaszkodni a 18. helyre. Ha nincsen problémánk, akkor ennél jóval előrébb tudtunk volna végezni, de a rally már csak technikai sport, nem tudunk mit tenni, ez van.”

Maricsek Miklós és Csáki Richárd az abszolút huszonharmadik és a hármas kategória 9. helyén végzett Szombathelyen. Ami a csapat felkészültségét és munkáját illeti a kaposvári pilóta maximálisan elégedett volt.

 „Nagyon jó volt a csapat, az autó hibátlanul működött egész hétvégén, a szerelők kitűnő munkát végeztek, úgy érzem elértünk egy igen magas szintet, már ami a csapat felkészültségét és a logisztikát illeti. Szuper jó volt Richárddal versenyezni, élveztem, hogy három napig semmi másra, csak a versenyzésre kellett koncentrálnom. Minden rendben volt a hétvégén és talán, nem is mentünk olyan lassan. Szelestén elég jól letaláltunk, de rengeteget kéne gyakorolnom, hogy eltaláljam a megfelelő fékpontokat. Egyszerű a képlet: be kell ülni az autóba, és menni kell. Nekem mindig csak 170 km/h fölött van problémám, ha csak 120-szal kellene menni, valószínű tök jól mennénk.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: