DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

MR Racing SE: A féktávok versenye következik

Az évad első murvás versenye következik az ORB mezőnye és természetesen az MR Racing SE párosai számára. A hétvégi Szombathely Ralin öt kettős képviseli csapatunkat.

A szezon második harmadában laza talajon versenyeznek egymással a pilóták és navigátoraik. A bajnokság murvás szakaszának első versenye az a Szombathely Rallye, ahol a rajthoz felsorakozó párosoknak 11 speciál szakaszt és 120 gyorsasági kilométert kell majd teljesítenie a futam két napja alatt. A verseny útvonallapja hagyományosnak mondható, az újdonságot az jelenti, hogy hat év elteltével a verseny központja Bükfürdőről visszaköltözött Szombathelyre.



Osváth Péter akár csak Egerben, vagy Miskolcon ismét kiélezett küzdelemre számít a hármas kategóriában. A Balatonfüredi pilóta bízik benne, hogy ismét a dobogóra állhat navigátorával, Farnadi Ágnessel.

„Ha visszatekintek a korábbi évekre, ezen a futamon szinte minden kategóriatársunk jó eredményeket ért el. Rongits Attila hagyományosan jól szerepel Szombathelyen, Matics Miska tavaly megnyerte a kategóriát, Balogh Jani pedig hatalmas lendületben van és nem szabad megfeledkeznünk Nagy Matyiról sem. Mindezektől függetlenül remélem, hogy a 2015-ös az én évem lesz, már ami a Szombathely Rallye-t illeti. Komolyan készülünk a versenyre, ahogy gondolom a többiek is és nyilván nüanszok fognak dönteni, hogy melyikünk végez előrébb. Ha a szakaszokat nézzük nekem az Acsád-Szeleste és a Horvátzsidány gyorsasági tetszik a legjobban, a többi nem annyira, de azok is a verseny részei, így teljesítjük őket.”

Kovács Antal és Istovics Gergő a tavalyi Mikulás Rallye-n ült utoljára murván versenyautóban. A kaposvári kettős a verseny előtti hivatalos teszten igyekezett a lehető legjobban magára hangolni az R5-ös Ford Fiestát.   

„Ezeken a pályákon már tényleg elég régóta megyünk, biztosan jó verseny lesz. Én 2008-óta szinte minden Szombathely, vagy Bükfürdő Rallye-n elindultam, de nem emlékszem olyan versenyre, hogy ne saras pályákon kezdtünk volna. Meglátjuk, hogy idén mit mutat majd az időjárás. Én örülnék neki, ha nedves körülmények lennének, mert nyilvánvaló, hogy ez az a verseny Magyarországon, ahol a nagy végsebességű autók, a Mitsubishik jelentős előnyben vannak, hisz sokat kell autózni végsebességen vagy aközeli állapotban, illetve nem jön ki az igazi épített versenyautóknak, az R5-ösöknek az az előnye, amivel a futóművük többet tud. Bizakodó vagyok, azt gondolom, hogy egy kicsit előrébb szeretnénk végezni gyorsasági eredmények szintjén, ha folyamatosan tudunk az első tízbe menni, akkor az nagy lépés lesz. Biztosan kellemes, jó hangulatú verseny lesz, mert Markó Tibi mindig jó versenyeket szokott szervezni.”

Cseh Vilmos az elmúlt években az RTE-ben versenyzett, 2014-ben pedig a Szilveszter Rallye-n villantotta meg az oroszlánkörmeit egy abszolút második helyezéssel. A darnózseliben élő pilóta Németh Gergellyel az oldalán egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel vág neki a Szombathely Rallye-nak.

„A P-14-es kategóriában fogunk indulni. Azért esett a választásunk a P csoportra, mert nem állt a rendelkezésünkre az az anyagi keret, aminek köszönhetően teljes mértékben homológ 3-as kategóriás géppé alakíthattuk volna vissza a Lancert. Ez egy N4-es autó volt, az alvázszáma, illetve minden porcikájában megfelelne annak, hogy hármas kategóriás legyen. Korábban az RTE-ben versenyeztünk és egy-két dolgot módosítottunk rajta. Most ezeket a változtatásokat kellett visszaalakítanunk. Már nagyon közel vagyunk az N csoporthoz, de az idő rövidsége miatt maradtunk a P14-ben. Nekem is vissza kell rázódnom, illetve úgysem tudtunk volna komoly labdába rúgni a 3-as kategóriában, mert az ottani autók jóval fejlettebbek, mint a mienk és az azokat vezető pilóták pedig elképesztően gyorsak. A P csoportban engedélyezett a 34-es a szűkítő, tehát kicsit erősebb lesz az autó, körülbelül 20 lóerővel, mint 3-as kategóriás EVO-k. Azért megyünk Szombathelyre, hogy a P csoportot behúzzuk, remélem sikerülni fog. Emellett pedig arra is szeretnék koncentrálni, hogy abszolútban minél előbb végezzünk, én nagyon örülnék, ha az első tizenötben végeznénk valahol. Bízom benne, hogy eredményesek leszünk!”

Sebestyén Roland távollétében Maricsek Miklós vezeti majd az MR Racing N csoportos Mitsubishi Lancer EVO IX-ét Szombathelyen. A csapatvezetőből ismét pilótává avanzsáló kaposvári versenyző öt hónap kihagyás után ül ismét a volán mögé. 

„Roland munkahelyi elfoglaltság miatt lemondta a Szombathely Rallye-t. Miután ezt megbeszéltük vele, megkérdeztem a barátomat és üzlettársamat, Csáki Richárdot, hogy nem lenne-e kedve rajthoz állni velem Szombathelyen. Mivel Borbás Szabi nem tud elindulni az év első murvás versenyen, ezért Richárd is kapva kapott az alkalmon és így ketten nekivágunk a Szombathely Rallye-nak. Az elmúlt időszak mind a kettőnk számára rengeteg munkával telt, ezért jó lesz kikapcsolódni és versenyezni egyet az Őrségben. Az EVO IX-sel indulunk a 3-as kategóriában. Ebben a géposztályban nagyon profi versenyzők vannak és ez a legnépesebb kategória, így nyugodtan mondhatom, hogy nem vágyom babérokra. Szeretném teljesíteni a távot és csak jól akarom érezni magamat. A Szombathely Rallye azért is áll a szívemhez közel, mert jó minőségűek az itteni pályák, nem bántják annyira az autót.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: