DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Lajosházi-Takács: Tét nélküli száguldás

A hétvégi ceredi MARB sprintre esett Lajosházi Csabi és Takács Gabi választása, ahol egy tét nélküli jó hangulatú autózással kezdhetik meg az összeszokást az új versenyautóval.

A csapat utolsó ausztriai versenyhétvégéjén, az I. Burg Rally-n programozási hiba miatt a Subaru motorja feladta a szolgálatot, és a srácok hosszú gondolkodási idő után úgy döntöttek, hogy egy hasonló, de mégis más típussal folytatják az idei szezonjukat.

DSC_0098



„Sajnos a Subarunk motorja programozási hiba miatt megállt az utolsó osztrák versenyünkön, és ezt nem tudtuk ilyen gyorsan újra építtetni, ezért döntöttünk a továbbiakban autóbérlés mellett és a választásunk Kocsomba Karcsi Mitsubishi Lancer EVO VII/IX-esére esett” - kezdte a beszélgetést Lajosházi Csaba.

A srácok már túl vannak az üléspróbán, és egy rövidke teszten is…

„Sikerült az autóval menni jó pár kilométert és azt kell, hogy mondjam nagyon más világ, mint a Subaru. Az Imprezához képest ez az autó nagyon halad, komoly odafigyelést igényel, de nagyon nagy élményt nyújt. Az autó kívülről egy EVO VII-es, viszont minden más szempontból egy EVO IX-es Mitsubishinek felel meg. Nagyon tetszett a teszt során, bődületes menet teljesítménye van, és nagyon jó kezelhetőséggel rendelkezik” - folytatta Csabi.

A teszt jól sikerült és a srácok kikerekedett arccal várják a hétvégén megrendezésre kerülő Cered Rally-t.

DSC_0103

„Két kilométer teszt után olyan érzés fogott el, mintha sosem vezettem volna más autót. Minden kézre esik, és itt nincs gondom a váltóval sem. Sikerült körülbelül 30 kilométert mennünk, és már nagyon várjuk a hétvégi ceredi versenyt” - mondta mosolyogva Csabi, majd folytatta: „Azért választottuk a ceredi MARB versenyt, mert ez mondhatni haza pályának számít nekem, bár ebben a hosszában még nem versenyeztem rajta. Szeretem a Fodor Krisztián versenyeit, és a nógrádi srácokkal is jó egy helyen versenyezni. Tét nélkül autózunk majd, hiszen az ORB-s licencünk van a külföldi versenyzés miatt, és így nem értékelnek minket a MARB sprinteken.”

Takács Gabi nagy Subaru fan, de az autók közötti több mint tíz éves fejlesztésbeli különbség őt is lenyűgözte: „Nekem a szívem csücske a Subaru, de azért a két autó között tíz évnyi fejlesztésbeli különbség van, ami nagyon érezteti magát. Az első méterek utáni feeling nagyon tetszett, különösen a futóműve nyűgözött le igazán, de persze minden versenytempóban fog kikristályosodni majd.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: