Parasznyán második hely, Pétervásárán győzelem a Lada kupában. Bajnokokhoz méltó kezdés a 2015-ös évben?
Szabolcs: Szerettünk volna már az előző futamon is nyerni, de most sincs okunk panaszra. Igyekszünk megfelelni az elvárásoknak, de a legmagasabbakat magunk támasztjuk magunknak.
Gábor: Úgy gondolom, teljesen rendben van ez így. Vezetjük kettő futam után a bajnokságot, ha a legutóbbi futam is rendben zajlott volna, még szebb is lehetne ez a részeredmény. De messze még a vége…
Mennyire ismertétek a pétervásárai pályát?
Szabolcs: Sajnos nem ismertük a pályát, én talán 7 évvel ezelőtt navigáltam errefelé egy Suzukiban, de az más kávéház…
Gábor: Egyáltalán nem. Valamikor régebben voltunk már itt versenyt nézni, de én még soha nem mentem rajta.
Végig magabiztosan vezettétek a versenyt, na de inkább meséljétek el Ti, hogy hogyan éreztétek belülről a csatát!
Szabolcs: Azért nem volt ez ilyen egyszerű! Egyrészt szokás szerint bealudtam az első gyorson, ahol legalább 3mp bent maradt. Ennek ellenére Lada-Kupában is vezettünk és 1,6-ban sem álltunk rosszul. Igyekeztünk gyorsulni, de a lassítókban továbbra is bátortalanok voltunk. Sajnos a végére elfogytak a Ladás harcostársak, de a kategória vége nagyon szoros lett! 0,2mp-el maradtunk le az ezüstről Tompa Márkékkal szemben, ez jó csata volt. Még sosem voltunk ilyen közel hozzájuk, ez bizakodásra ad okot a jövőre nézve.
Gábor: Kívülről lehet, hogy egyszerűbbnek tűnt, de azért volt ezzel küzdelem. Kicsit nyugdíjasra sikerült az első gyors, még a kamerát se kapcsoltam be (ellenben a végén igen, úgyhogy van kb 40 perc várakozás a második gyors előtt rögzítve ), szóval bealudtunk. A szerencse az volt, hogy mások is megtették ugyanezt a szívességet, így nem kerültünk emiatt hátrányba. Söt, a 2. gyors után az abszolút 3., kategória 1. helyen is álltunk! Aztán ez hamar elmúlt, felgyorsult mindenki, így nekünk is össze kellett kapnunk magunkat. A végé lett igazán izgalmas, az 5. és 6. gyorson már számogatni kellett, mert jöttek a többiek. Az eredmény az lett, hogy Tompa Márk becsúszott 0,2 mp-el elénk az utolsó gyorson, szerintem ez volt eddig a legszorosabb MARB befutónk és ezzel le is csúsztunk a dobogó 3. fokára. De nem vagyunk azért elkeseredve, mert Márk piszok gyors, ez köztudott, az idök pedig azt mutatják, hogy megérkeztünk rájuk. Reméljük ez Cereden legalább ugyanígy lesz…sőt.
Fair volt a verseny?
Szabolcs: Ezen a futamon senkire sem kellett rászólni, hogy nem megfelelő alkatrészekből épült az autója… S mintha a korábban tapasztalt lóerőhiányunk is eltűnt volna, de ez ugye erősen szubjektív…
Gábor: Teljesen. Le is tekertük a turbónyomást és lekapcsoltuk az első hajtást.
Szerintetek most miért volt kevesebb induló mint Parasznyán? Mi lehet az oka?
Szabolcs: Bár nagyon szeretünk versenyezni, a havonta megrendezett futamok kissé sűrűek, nincs mindenkinek lehetősége ilyen gyakran rajthoz állni. A licenszesek meg éppen két R1-es futam között voltak, ráadásul az előzőleg éppen ezen a pályán, érthetően nem voltak motiváltak. A május még ettől is keményebb lesz, két futam egymás után…
Gábor: Úgy gondolom, a régióban kicsit besűrűsödtek az események, ez lehetett az oka annak, hogy relatíve kevesen vettek részt a versenyen. Szokás ilyenkor mindenféle gazdasági válságot melegetni, de a matek egyszerü, a versenyzés drága játék, nem mindenki engedheti meg magának ezt, hogy 3 hetente rajthoz álljon. Erre rátesz majd egy lapáttal a május, ahol Cered és Zabar is lesz, ez 10 héten belül 4 verseny. Jó, hogy mehetünk, de én ezt soknak tartom. A következő futamon viszont egészen biztos, hogy újra szép mezőny lesz, a ceredi pálya önmagában is vonzza az embereket.
Következő verseny?
Szabolcs: Cereden támadunk, pályafutásom első olyan helyszíne, ahol némi helyismeretünk már van, elő tudjuk venni a tavalyi videókat. Már elkezdtük a felkészülést, minden kanyart gyorsabbra írunk!
Gábor: Cered!