DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
Rali

Istovics Gergő: Egy nagy lépés előre

A Kumrovec Rally első napján - melyet külön értékeltek a rendezők - az abszolút második helyen végzett a Ford Fiesta R5-tel száguldó Kovács Antal - Istovics Gergő kettős.

A szombati, immár „éles” versenynap az MR Racing SE párosa féltávnál a harmadik pozíciót foglalta el, majd az utolsó előtti szakaszon egy kisebb technikai hiba miatt annyi időt veszítettek, hogy inkább feladták a horvátországi szezonnyitót.

BTSE_Eger_Rallye_2015_215



A csapat navigátora, Istovics Gergő értékelte a hétvége történéseit:

„A pályabejáráson azt kaptuk, amit vártunk. Rengeteg kanyar volt a pályán, Azt hiszem 75 méter volt a leghosszabb egyenes, ez jól jellemzi a horvát gyorsaságikat. Kanyar - kanyar hátán, sok bukkanóval. A gumizást még hírből sem ismerik, úgyhogy a legtöbb részen rengeteg volt a kihordás. Pénteken nap közben megcsináltunk a tréninget, majd este nekivágtunk a prológnak. Három kört kellett teljesíteni. A kör végén volt egy éles balos visszafordító, egy kétágú kanyar, ahol sajnos a rossz ágba fordultunk. Anti már kanyarodás közben érezte, hogy baj van. Megállt, kivette üresbe, visszatoltatott, majd mentünk tovább, de ez pontosan 10 másodpercünkbe került. Még így is második időt mentünk a 2 km-es prológon, így kaptunk hét másodpercet a Szilágyi - Csányi kettőstől. A második körre úgy mentünk ki, hogy megpróbáljuk ledolgozni a hátrányt. Neki is álltunk normálisan és összességében 5 másodpercet tudtunk adni Szilágyinak, de 3.5 másodpercet megtartott az előnyéből. Abszolút második helyen végeztünk a prológon, ami jó előjel volt szombatra! A második prológkört nagyon élveztük, mentünk a nézőknek, csúszkáltunk, úgyhogy tetszett a dolog.

Másnap abszolút 3. idővel nyitottunk. Egy húzós, de stabil tempót autóztunk. Azt sejtettük, hogy  Sebalj és  Szilágyi előttünk lesznek, hisz ők már évek óta itt versenyeznek és nekik abszolút nem idegenek ezek a pályák, szemben velünk. A kettes gyorson másodpercre ugyanazt autóztuk, mint az elsőn, ez is a harmadik helyre volt elég. A második körben ugyanazok a pályák szerepeltek a programban csak ellentétes irányban. A harmadik szakaszon volt egy kis technikai gondunk, de célba értünk, igaz elég sok időt vesztettünk. Sajnos verseny közben kaptunk egy rossz hírt otthonról és ezért, illetve a jelentős időveszteség miatt úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk a versenyt, kihagytuk az utolsó gyorsot.

A hétvége pozitívuma az, hogy kezdünk egyre közelebb kerülni az autóhoz és ahhoz a tempóhoz, amit szeretnénk majd diktálni. Jó irányba tartunk, lépésről lépésre haladunk előre, Anti egyre magabiztosabban kezeli az autót. Összességében a versenyről csak jót tudok elmondani, ami egyetlen negatívum az az, hogy megfordították a pályát, ami ezen a rettentően kihordásos gyorson elég veszélyes, minden kanyar tiszta kosz volt. A pálya első harmadában azért küzdöttünk, hogy egyáltalán az úton maradjunk. A szűk, dobálós erdei részt viszont nagyon élveztük.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: