Strider Zoltán: Egy nagy traumával kezdődött számunkra a hazai környezetben megrendezett versenyhétvége. Ahogy elhagytuk a parc fermét, úton az első gyorsasági szakaszra szétszakadt a kuplung a Mitsubishiben. Egy négy versenyes kuplungtárcsa volt még bent az autóban, elméletileg még egy fél szezont bőven ki kellett volna bírnia, de sajnos elnyíródtak a szegecsek rajta, és kiszakadt a közepe – ez pedig megpecsételte a sorsunkat. Az az érzés volt bennünk, hogy még el se kezdődött igazán, de máris vége van a szereplésünknek, ami azért volt különösen fájó pont, mert otthon, a családok és barátok előtt versenyezhettünk volna. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez még az első rajt előtt történt, így a kocsit időben vissza tudtuk vinni a szervizbe, ahol a szerelők bravúros munkával, egy fél óra alatt megoldották a problémát, kicserélték a meghibásodott alkatrészt.
A szuperrally szabályainak értelmében a 3. gyorsasági szakasztól újra beszállhattunk a küzdelmekbe. Akkor már nagyon örültünk annak, hogy mégis van lehetőségünk hazai környezetben megmutatni magunkat. Mivel az eredmény alakulásába érdemben már nem tudtunk beleszólni, a célunk az volt, hogy egy jóízűt autózzunk, teszteljünk. Tét nélkül mentünk, de így is tudtuk teljesíteni a saját, még verseny előtt kitűzött elvárásunkat magunkkal szemben, hiszen TOP5-ös időket autóztunk. Ha pedig még az első körben is rajthoz tudtunk volna állni, biztos vagyok benne, hogy érdekes csatákat vívtunk volna az ellenfeleinkkel.
Az Eger Rallyehoz kötődő jó érzésünket a sok baleset azért beárnyékolta… Ez úton is szeretnénk kinyilvánítani részvétünket elhunyt Sporttársunk családjának, barátainak, ismerőseinek. Nyugodjon békében!
Koch Péter: Úgy látszik, nincs sok szerencsénk az Eger Rallyekon: két éve a turbócső meghibásodása miatt kellett feladnunk a versenyt, most pedig sajnos ki kellett hagynunk az első két gyorsasági szakaszt a kuplung szétszakadása miatt. Csalódást keltő eset volt ez, abszolút nem számítottunk arra, hogy bekövetkezhet ilyen probléma, hiszen az autó minden porcikája revíziózva lett. De amikor mentünk, akkor egészen jó időket autóztunk, köszönhetően annak, hogy azért ismerősök vagyunk ezeken a pályákon és sikerült egy speciális itinert összeírnunk.
Lehetőségünk volt arra, hogy ilyen felhordásos, mondhatni már majdnem murvás szakaszokon próbálgathattuk a kocsi teljesítményét, ami tőlünk is komoly odafigyelést, erőfeszítést igényelt. Így is az abszolút 4-5. időket értük el egy-egy szakaszon, amivel maximálisan meg voltunk elégedve – bár nagyobb lett volna az örömünk, ha az első körben is ezt tudtuk volna nyújtani.
A következő megmérettetés számunkra is a Miskolc Rally lesz, ahol már biztosak vagyunk benne, hogy műszakilag a toppon lesz újra a Mitsubishi. Egy ilyen autóval pedig reméljük, hogy még előrébb tudunk majd végezni az abszolút értékelésben – de persze csak ésszel!