Ez a páros nem más, mint Pócs Gábor és Bagó László, akik bérelt versenyautóját egy másik versenyző törte össze, és nem azért, mert ő tehetett róla. De ki a hibás akkor? Kell, hogy legyen felelős!
Milyennek láttátok az egri futamot, és mi a véleményetek az egészről?
- Nagyon vártuk a szezonnyitót mind a ketten, hónapok óta készültünk erre a versenyre. A versenykiírás és a nevezési lista megjelenése után pedig még inkább vártuk, hogy elrajtolhassunk. Egy nagyon jó versenyre számíthattunk, aztán minden másképp alakult. A pályák nagyon tetszettek, gyakorlatilag hazai verseny volt, hiszen Egerben nőttem fel. De sajnos túl hamar véget ért számunkra ez az egri futam, így sokat nem élvezhettük a szakaszokon való száguldást.
Egy versenyautó véletlenül belement a Citroenbe. Kérlek, részletezzétek, hogy mi történt!
- Az első gyorsasági felénél egy felhordásos kanyarban elúsztunk, és neki csúsztunk a szalagkorlátnak, aminek következtében sajnos nem tudtuk folytatni a versenyt. Úgy gondoljuk az autóban minimális kár keletkezett. Próbáltuk minél gyorsabban az autót biztonságos helyre tenni, de ehhez kevesen voltunk. Ráadásul többszöri kérésünkre sem állították meg a versenyt, arra a néhány percre, míg a rescue autó segítségével egy 50 méterre feljebb lévő beállóba felhúztuk volna az autót. A sportbíróktól azt a választ kaptuk, hogy nem küldenek senkit, mert NINCS RÁ IDŐ!!! Kiesésünk után minden szabálynak megfelelően jártunk el, de közben az autónk nagyon veszélyes helyen volt. Ezt két rádiós ponton is jeleztünk, de sajnos semmi nem történt. Ezek után szinte csak idő kérdése volt, hogy mikor megy neki az autónak egy másik versenyautó. Sajnos a legrosszabb be is következett, amikor Nagy Pavol a Peugeot-jával nagy sebességgel frontálisan nekiütközött a Citroen C2R2-nek.
Mi az, ami a legjobban elkeserít így titeket a verseny után? És hogyan tovább?
- Ami a legjobban elkeserít??? Az, hogy nekicsúsztunk a felhordás miatt a korlátnak, és kiestünk. De ami még ennél is jobban bánt, az a verseny rendezőjének és a sportbíróknak a hozzáállása a történtekhez. Én nem tudom, hogy ki hibázott, és miért nem jött a segítségünkre a rajtból egy autó sem…de azt tudom, hogy Laci is, és én is mindent szabályosan tettünk a pályán, a kiesésünket követően. Így egy ilyen eset nem történhetett volna meg! Szerencsére személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős, annak ellenére, hogy amikor kiestünk alig volt rajta sérülés, hiszen csak a kereke tört ki az autónak. Ennek ellenére, mivel egy másik versenyautó szó szerint feldobta a hegyoldalra, azonnal milliós kár lett a Citroenben.
Mit tesztek a történtek után?
- A továbbiakban most az a legfontosabb, hogy ez a dolog rendeződjön, és bebizonyítsuk, hogy itt valakinek el kell vállalnia a történtekért a felelősséget, ugyanis a kárt nem mi tettük! Itt emberi mulasztás történt! Pozitívum, hogy a Bakó Rally Team teljes mellszélességgel kiáll mellettünk, és mindenben segítenek, amiért nagyon hálásak vagyunk. Természetesen mi is minden lépést megtettünk, és a továbbiakban is megteszünk, hogy bebizonyítsuk az igazunkat, mert még egyszer hangsúlyozom, mi nem hibáztunk, és a kár nem miattunk keletkezett az autóban!
Pócs Gábor és Bagó László, illetve a Bakó Rally Team Őszinte Részvétét szeretné nyilvánítani Szabó Attila navigátor családja és hozzátartozói részére! Nyugodj Békében Attila…a szívünkben örökké élsz!!!