Az első osztály mezőnyének összesen 14 gyorsasági szakaszt kell teljesítenie az Eger környéki és mátrai pályákon, míg a Rallye2 indulóinak a 6 vasárnapi szakaszon lesz lehetősége összemérni az erejét egymással. Az ORB időtervében 157.6 km, míg a Rallye2 esetében 79.2 km gyorsasági kilométer szerepel az útvonallapon.
A Kovács Antal - Istovics Gergő kettős Orfűn ült először a nemrég vásárolt Ford Fiesta R5-ben, és az Eger Rallye hetében is teszteltek az új technikával. A kaposvári kettős kipróbált különböző beállításokat, de ahogy a pilóta fogalmazott a szezonnyitó is a tapasztalatszerzésre lesz szánva.
„Megpróbáltunk tisztességesen felkészülni, majd meglátjuk, hogy ez hova lesz elég. A szombati egy összetett nap, mert lesz két gyorsasági, ami nagyon jó minőségű, széles közút, illetve lesz két szűk erdei szakasz a Mátrában. Én általában ezeket jobban kedvelem, úgyhogy inkább ezekre fogok összepontosítani. Érdekes lesz megfelelő beállításokat találni, mert az egy körben lévő négy gyorsaságiból kettő teljesen más gumi, illetve futómű beállítást kíván, mint a másik kettő.
A magyar értékelést tekintve az ötödik-nyolcadik hely környékére szeretnénk odaérni, ha azokért a pozíciókért tudunk autózni, mint tavaly a Mitsubishivel én már elégedett leszek, de ha ez csak a Miskolc Rallye-ra jön össze, akkor sem dőlünk a kardunkba.”
Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes duó tavaly az utolsó futamig versenyben volt a bajnoki címért, végül másodikak lettek. A balatonfüredi kettősnek idén még nehezebb dolga lesz, ha meg akarja szerezni a bajnoki koronát, hisz a hármas géposztály tovább erősödött a téli szünetben.
„Tényleg nagyon kemény a kategória! Én örülök neki, ha sokan vagyunk és jó gyorsak az ellenfelek, mert ez engem is húz előre! Amiben idén mindenképpen fejlődnünk kell tavalyhoz képest az az, hogy sokkal több tesztet kell beiktatnunk, mert csak akkor tudunk fejlődni, ha minél többet megyünk az autóval. Orfűn is nagyon jól jött, hogy mentünk plusz köröket, gyűjtöttünk kis kilométert. Nyílván mindenki győzni megy egy versenyre, de ha a realitások talaján maradunk és elkerülnek minket a technikai problémák, akkor egy dobogós pozícióval már elégedettek lennénk.”
Sebestyén Roland Radó Istvánnal az oldalán akár csak Osváthék a 3-as kategóriában méretteti meg magát egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel.
„Szeretnénk megméretni magunkat, minél többet fejlődni, tanulni. Természetesen tudom, hogy nagyon erős a mezőny, a kategória is rendkívül népes, hisz 15 autót számoltam össze az N csoportban. Lesznek tapasztalt versenyzők, akikkel nem lesz könnyű versenyezni, de úgy gondolom, hogy ez egy szép feladat, amit megpróbálunk megoldani. Lehet, hogy nem leszünk dobogón és nem fogunk kupát haza vinni, főleg eleinte, de csak így lehet fejlődni!
Az Eger Rallye-ról nincs sok tapasztalatom, viszont a navigátorának, Radó Pistinek ez gyakorlatilag hazai pálya, ő úgy ismeri ezt a versenyt, mint a tenyerét. Az ő rutinja és tudása rengeteget jelent majd ezen a versenyen.
Borbás Szabolcs és Bán Viktor a 6-os kategóriában vág neki az Eger Rallye-nak egy Ford Fiesta R2-vel. A sásdi pilóta szerint el kell telnie még egy kis időnek, hogy az összkerék meghajtású Mitsubishi után hozzászokjon az első kerekes Fiestához.
„Kezdem belakni az autót és idén szeretnék minél többet menni vele, mert ha az idei évben nem is, de jövőre szeretném a kategóriatársakat riogatni vele. Egerben nagyon jó pályák vannak. Azt, hogy az autó hogy viselkedik a szűk, keskeny pályákon még nem tudom. Ahol vásároltam a Fordot, onnan kérünk majd egy beállítást a dobálós, rosszabb minőségű szakaszokra, mert amit Orfűre kaptunk, a jó minőségű aszfaltra, az szenzációs volt.”
Gyarmati Ariel a negyedik olyan versenyző az MR Racing kötelékében, aki autót és kategóriát is váltott az idei szezonra.
„Jó pár évet mentünk a BMW-vel, nagyon szép emlékek fűződnek hozzá, de tavaly év végén eljött az a pillanat, amikor úgy gondoltam, váltani kell. Idén egy Mitsubishi Lancer EVO VI-ra esett a választás. Bízom benne, hogy jó döntést hoztam és hasonló eredményeket fogunk elérni vele, mint a BMW-vel. Az Eger Rallye-ra elsődlegesen a célba érkezést és az autó a kiismerését tűztük ki célul magunk elé. A mezőny elég erős lesz, nagyon régen volt ennyi induló a Rallye2-ben. A kategóriában 22-en vagyunk, több jó pilóta – autó - navigátor kombináció nehezíti meg a feladatunkat. Bízom benne, hogy problémamentes versenyünk lesz, össze tudunk barátkozni az autóval. Ha valamilyen eredmény is társul e mellé, akkor az már csak hab lesz a tortán.”