DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Hideg-Kerék: Nem aludt a technika ördöge...

Nem indult könnyen az orfűi tesztelés a Hideg Krisztián – Kerék István duónak. A páros Mitsubishi Lancer Evo IX versenyautója a Liepaja Rally óta rendetlenkedett, de végül az utolsó pillanatban a mérnök rájött a probléma okára.

A technika ördöge azonban nem tűnt el végérvényesen, folyamatosan nyomon követte Hidegéket Orfűn. A műszaki gondok ellenére bőven gazdagodtak tapasztalatokkal, amit az ír EB futamon remélhetőleg kamatoztatni is tudnak majd.

Hideg_Kerék_Orfű



Hideg Krisztián: Sokáig abban a hitben voltunk, hogy el sem tudunk indulni az orfűi rallysprint futamon, mert a Mitsubishi olyan műszaki problémával küszködött, aminek az okát nem ismertük. A mérnökünk munkájának hála péntek délután jöttünk rá arra, hogy egy kábelkötegben van a hiba. Tartósan csak egy kábelköteg-cserével lehetne orvosolni a problémát, ami viszont több hetet venne igénybe, így nem hogy Orfű, de még az ír EB futam előtt se tudjuk ezt kivitelezni – majd csak Húsvét után. Annak érdekében, hogy tesztelni tudtunk, a lehető legstabilabb módon igyekeztek a fiúk összeforrasztani a meghibásodott egységeket, így szombaton már részt tudtunk venni egy zártkörű teszten Zobákpusztán. Balszerencsénkre ismét műszaki gondokba ütköztünk, kiszakadt a stabilizátor-tartó csavar, így a verseny előtti éjszaka a fiúknak még atomjaira kellett szedniük a kocsit, nem sokat aludtak.

Vasárnap folytatódott a vesszőfutás: a Mitsubishi már az első szakaszon rángatni kezdett, a második gyorson pedig még annál is többet háromhengerezett. Azt gondoltuk, hogy a benzinadagolással lehet a gond, hiszen csak lassacskán lehetett előcsalogatni a teljesítményt a kocsiból, különben azonnal háromhengeres lett. Egy gyertya okozott rövidzárlatot, s miután azt kicserélte a szerviz, az utolsó két gyorson már viszonylag komolyabb hiba nélkül tudtunk végigmenni.

Nem vagyok igazán elégedett az eredményünkkel, a licences kategória abszolút 5. helyével, hiszen nagyon messze voltak tőlünk a többiek. Ha viszont reálisak akarunk lenni, össze se lehet hasonlítani a teljesítményünket az előttünk végzett párosokéval, hiszen mi az EB szabályainak megfelelő abroncsokkal, benzinnel és szűkítővel felszerelve vágtunk neki a futamnak – pont azért, hogy teszteljünk. Annak viszont örülök, hogy itt jöttek elő a problémák, itt kaptuk meg a negatív tapasztalatokat, így már okosabban vághatunk neki a következő, nemzetközi pontvadászatnak.

Hideg-Kerék_Orfű2

Kerék István: Amiért mentünk, azt megkaptuk. Aszfalton még nem nagyon mentünk ezzel a kocsival, ezért jó volt egy szinte kívülről ismert pályán feszegetni a határait, próbálgatni a beállításait. A gumiválasztás szempontjából is abszolút nagyon hasznos volt a hétvégi derbi, hiszen megbizonyosodtunk arról, hogy melyik gumiból kell felszerelkeznünk az ír EB-re. Az eredeti elképzelésünk ugyanis ezzel kapcsolatban csődöt mondott: az általunk választott lágy keverékűek szinte rögtön elolvadtak, már a verseny elején.

Igaz, „csak” az abszolút 5. pozícióban zártunk a licencesek között, de bizakodásra ad az okot, hogy Ifj. Érdihez képest nagyon jó időket autóztunk – és ő is az EB szabályrendszerének megfelelő beállításokkal állt rajthoz Orfűn. Írországban pedig ellene kell majd versenyeznünk, nem a hétvége többi szereplőjével szemben. A tempó viszont bőven elég lesz majd a nemzetközi megmérettetésre…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: