A Mikulás Rallye össztávja 227 km, amiből a gyorsasági szakaszok 77 km-t tesznek ki. A Várpalota (11.8 km), a Gyártelep (6 km) és a Kislőtér (21.1 km) szakaszokat kétszer kell majd teljesítenie a mezőnynek.
A Santa Domenica Rally Show-n használt Ford Fiesta R5-tel indul a Mikulás Rallye-n a Kovács Antal Istovics Gergő kettős. Kovács Anti kedvencei közé tartoznak a veszprémi pályák és reméli, hogy a horvát versennyel ellentétben ezúttal száraz murván autózhatnak majd.
„Mondhatjuk azt, hogy a Santa Domenica Rally Show egy teszt volt a Mikulás Rallye-ra. Veszprémben már jóval komolyabban kell venni a dolgokat, mint ahogy azt tettük Horvátországban. A Mikulás Rallye hiába egy buli verseny, van egy presztízs tétje is.
Nagyon nehéz bepozícionálni magunkat, mert a Mikuláson általában lazábbak a technikai szabályok és, mint ahogy én a korábbi években, úgy sokan nagyobb szűkítővel, vagy szűkítő nélkül mennek majd a Mitsubishikkel, így az R5 akár 150 lóerő hátrányban is lehet. Ha, száraz idő lesz, amire most kicsi az esély, akkor kijöhet az az előny, amit a Fiesta intelligens futóműve nyújt, az, hogy ezt az autót valamennyivel könnyebb úton tartani, mint a Mitsubishit. Rövidebbek a féktávjai és a nedves körülmények között pedig az erőhiány sem akkora hátrány. Azt gondolom, ez egy jó lehetőség lesz arra, hogy megnézzük, hogy hol a helyünk a mezőnyben egy ilyen autóval.”
Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes páros számára hazai verseny a Mikulás Rallye, lévén Balatonfüred egy kőhajításnyira található a Veszprémtől, ráadásul a murvás szakaszok egyébként is fekszenek a Mitsubishis kettősnek. Farnadi Ági épp ezért már nagyon várja a hétvégi futamot.
„Igen, de a Mikulás Rallye-t mi nem gondoljuk egy tétversenynek. Nem is szoktunk hozzányúlni az autóhoz, marad ugyan úgy N csoportos, homológ autó. Szeretnénk kímélni a motort és egyéb alkatrészeket, így ennek fényében nem is várunk nagy eredményt. Általában mosolygós, vigyorgós, feszültségmenetes autózást szoktunk bemutatni, ahol belefér egy kis csúszkálás.
A lényeg az, hogy levezessük az évet. Az a legjobb az egészben, hogy itthon vagyunk, a saját ágyunkban aludhatunk, majd vasárnap reggel elmegyünk játszani egy kicsit. Mondhatom, hogy tényleg játszani, mert nem fogunk életre-halálra menni. Nyilván az embert motiválja az időeredmény is, de ez most abszolút másodlagos. Örülünk, hogy Várpalota szerepel a programban, jó élményeink vannak róla idénről, a Lőtér pedig egy klasszikus! Szeretjük, ismerjük. Lehet, hogy ott navigálnom sem kell, csak élvezni a sebességet!”
Akárcsak Kovács Antal, úgy Borbás Szabolcs és Csáki Richárd is részt vett a Santa Domenica Rally Shown. Ugyan apró hibák még előjöttek a teljesen újjáépített Lancer EVO VII-en, de azokat a szervizcsapat orvosolta, így minden adott ahhoz, hogy a fiúk jól szerepeljenek a Mikulás Rallye-n.
„A hét elején átnéztük az autót, amin kellett, azon módosítottunk és jó alaposan lemostuk! A futómű beállítások maradnak, úgy gondolom, hogy azt jól belőttük Horvátországban. Szeretném, ha ezen a versenyen az autó hibátlanul működne. Az idei évben voltak ugyan részeredményeink, megnyertünk két versenyt, de öt futamon kiestünk technikai hibák miatt, illetve egyszer én hibáztam. Éppen ezért remélem, hogy a Mikulás és a Szilveszter Rallye-k jól sikerülnek, és akkor valamilyen szinten megmentettük az idei szezont. A pályák ismerősek, én nem készülök olyan rettenetesen komolyan, egyrészt a munkahelyi elfoglaltságaim miatt, másrészt felszabadultan szeretnék autózni egyet.”
A Szvatek Zsolt - Török Attila azzal a Mitsubishi Lancer EVO IV/IX-sel vág neki a Mikulás Rallye-nak, amivel az év nagy részében Maricsek Miklós versenyzett.
„A Mecsek Rallye-n már mentünk ezzel az autóval. Akkor ültem benne először és rettenetesen tetszett! Nagyon jól viselkedett, jól fordult aszfalton, klassz volt. Biztosan jó lesz a murván is. Várom már a Mikulás Rallye-t, szeretem ezt a versenyt, szeretek murván menni. Az időeredményekkel nem akarok foglalkozni, persze azért megnézzük őket, de a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat és célba hozzuk az autót. Az eredmény csak másodlagos részünkről, pláne úgy, hogy ebben az évben csak kétszer ültünk versenyautóban.”