Kezdjük az előbbivel: a Maximmun Racing Team kettőse szinte hibátlan versenyzéssel bizonyított ismét a Mecsek-alján. Tökéletes csapatmunka és technikai háttér jellemezte a mögöttünk hagyott napokat, amely sokáig a vezetéshez is elegendő volt. Az utolsó három szakaszon azonban a legnagyobb rivális fordítani tudott, így végül Mikiék az abszolút értékelés második helyén fejezték be a versenyt.
- Még most is keressük azokat a másodperceket, amelyek megmutatkoztak a különbségben – fogalmazott a 48. Mecsek Rally után Kazár Miki. – Egyáltalán nem kockáztattunk, de keményen harcoltunk azért, hogy ismét győzni tudjunk. Nem sikerült, és továbbra sem tudjuk, hogy miért. Újra és újra leforgatjuk magunkban a gyorsokat, és egyszerűen nem jövünk rá arra, hogy mit és hol hibáztunk. Az utolsó szakasz előtt látszott, hogy elúsztak a győzelmi álmok, ezért akkor már a biztos célba érést tartottuk szem előtt. Az RSB által elfogadott versenynaptár szerint ez volt a szezonzáró, úgyhogy a mi olvasatunkban 10 pont előnnyel ismét megnyertük a bajnokságot. Ez a lényeg.
Pécsett azonban egyetlen pezsgőt sem bontott ki a csapat, Miki és Tomi kettős érzésekkel gurult föl a céldobogóra. Történt ugyanis, hogy a 48. Mecsek Rally nyitó napján bejelentették: még egy futam lesz az ORB-ben, mégpedig novemberben az osztrák Waldviertel Rally, amely egyben a szezonzáró lesz. Az RSB így akarja helyettesíteni az október elején elmaradt Budapest Rallyt. Ez azonban az RVSZ (Rally Versenyek Szabályai) több pontjával is ellenkezik. Sokak számára még most is érthetetlen, hogy néhány vezető beosztásban lévő ember érdeke miatt az egész szakágnak kell bűnhődnie. Kazár Miki még nem döntött arról, hogy vállalják-e az újabb kihívást, az viszont teljesen biztos, hogy Szőke Tomi nem lesz ott Ausztriában.
- Egyszerűen a munkahelyi elfoglaltságaimmal ezt már végképp nem tudom összeegyeztetni – mondta a navigátor. – Az esztendő elején a kiadott versenynaptár szerint megterveztük az évet. Ilyen csak Magyarországon fordulhat elő, hogy néhányan kényük-kedvük szerint döntenek mindenki felett. Nagyon keserű vagyok, mert normális esetben bajnokként kellett volna hazajönnünk Pécsről, ehelyett csak azt tudom mondani, hogy tíz ponttal még mindig vezetjük a pontversenyt. Azt még nem tudom, mit fogok érezni itthon a Waldviertel alatt, ha egyáltalán ott leszünk. Ezt az érzést nem kívánom senkinek. Mi Pécsett mindent megtettük, apró hibákat vétettünk csupán és nagyon jót versenyeztünk. Mégsem tudtunk ennek az eredménynek örülni, a pályán kívül történt események miatt.
Kazár Miki is rendkívül csalódott volt. A Maximmun Racing Team már hosszú hetek óta harcol az igazáért, de úgy tűnik: a döntéshozók semmivel nem törődnek, az akaratukat a szabályokat áthágva is keresztülviszik.
- Több levelet is írtunk már a szövetségbe, de válaszra sem méltatták az egyesületünket – vázolta a jelenlegi helyzetet a bajnoki címvédő. – Még a Mecsek Rally előtt jeleztük, hogy az osztrák szezonzáró törekvései több ponton is megsértik az RVSZ-t. Ahogy másnak, úgy nekünk sem válaszoltak. Olyan emberek döntöttek felettünk, akik egyáltalán nincsenek tisztában a szabályokkal. Van egy rendező, aki összeveszett azzal a rendezővel, aki két évtizede remek versenyekkel „ajándékoz meg” minket. Erre most őt támogatják bármi áron, még úgy is, hogy erre teljesen rámegy a sportág. Még gondolkodunk, hogy mi legyen. Az biztos, hogy Tomi nem tud velünk lenni Ausztriában, tehát jelenleg nincs navigátorom, így pedig még nehezebb. Legjobb belátásunk szerint hozzuk meg a döntésünket, de az biztos, hogy a kialakult helyzet miatt A-Z-ig mindenkit be fogunk perelni. A jogi lépéseket minden szinten meg fogjuk tenni, mert így nem lehet belenyúlni egy bajnokságba. Az én olvasatomban idén is megnyertük a sorozatot, bár vannak, akik másképp, a fehér asztal mellett akarják eldönteni a legfontosabb kérdést.
A 48. Mecsek Rally (nem hivatalos) végeredménye:
1. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 1:12:16,5
2. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) +27.1
3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +1:24,0
4. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) +1:29,3
5. Ollé Sándor, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) +1:41,0
6. Vincze Ferenc, Kuti Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) +2:55,6