A legkiélezettebb versenyfutás a bajnoki címért a 3. géposztályban zajlik. Jelenleg a Matics Mihály – Zejda Viktória páros vezet 35 ponttal, őket követi az Osváth Péter- Farnadi Ágnes duó 34 ponttal, majd a Rongits Attila – Hannus László egység 30 ponttal.
Matics, Osváth és Rongits – régi ismerős nevek a hazai ralisport szerelmesei számára, akiket hajdanán, a 2000-es évek elején még Lada VFTS-ek volánjánál láttak egymás ellen versenyezni a szurkolók. Azóta sok minden változott, ők sem a H-csoportban mennek már, és a VFTS-eket felváltották a Mitsubishik, de a verseny ugyanolyan szoros köztük, mint régen volt. És nincs ebben semmi nosztalgikus, mindez most zajlik, a jelenben, Osváth Pétert épp két mecseki pályabejárás között értük el telefonon.
- Jelenleg hihetetlenül kiélezett csatát vívtok a 3. géposztály bajnoki címéért Matics Mihállyal és Rongits Attilával, akikkel a 2000-es évek elején a H-csoportban, akkor még három Lada VFTS volánjánál harcoltatok szintén a bajnoki címekért. Az idők és a versenytechnikák változnak, de az ellenfelek nem?
- (Nevet.) Így van, a jó ellenfelek mindig kitartanak egymás mellett! Érdekes ez a történet, annyi szent! A Ladákkal is nagyon emlékezetes csatákat vívtunk hárman egymás ellen, illetve még szegény Pethő Tyutyut is mindenképp meg kell itt említenem. Az egy csodálatos korszak volt, de az is jó, ami most van. 2012-ben (Matics) Miska lett a bajnok ebben a 3-as géposztályban, 2013-ban Rongits, úgyhogy idén remélhetőleg én jövök a sorban!
- A most hétvégi Mecsek Rali előtt Matics egy ponttal vezet előtted és öt ponttal Rongits előtt, tehát tényleg elképesztően szoros az állás. Mi fog dönteni a végén?
- Őszintén? Hogy melyikünk kell fel jobb lábbal, és melyikünk fog ki a végén egy jobb napot! Annyira hasonló autókkal megyünk, és annyira kiegyenlítettek az erőviszonyok, hogy tényleg ilyen apróságok fognak dönteni a végén. Egyébként olyan szempontból érdekesen alakult eddig a bajnokság, hogy Miskáék az első versenyen kiestek, úgyhogy ott egyből egy elég komoly pontelőnyre tettünk szert, nekünk viszont eddig az összes futamon voltak technikai problémáink. Mindegyiket befejeztük valahogy spórolósan, de hol defektünk volt, hogy a váltó rakoncátlankodott, mindig volt valami, így Miskáék és Rongitsék is visszazárkóztak ránk az összetettben.
- A legutóbbi információk szerint a Waldviertel Ralin kerülhet bepótlásra a korábban elmaradt Budapest Rali, és az lehet a szezon utolsó fordulója. Mit lehet tudni erről? Lesz pótlás vagy nem?
- Pontosan ennyit lehet tudni. Lesz pótlás vagy nem. (Nevet.) Ez eléggé trükkössé teszi most a helyzetet nekünk, mert a Mecsek Ralinak kénytelenek vagyunk úgy nekivágni, mintha ez lenne az év utolsó futama, és most dőlne el a bajnoki cím, mivel nem tudhatjuk lesz-e ezek után folytatás. Ha lesz, ha nem, mi bajnokok akarunk lenni, úgyhogy ennek megfelelően fogunk igyekezni a Pécs környéki pályákon, amiket egyébként szeretünk. Reméljük, két jó napot sikerül itt kifognunk, és a végén mi örülhetünk majd győzelemnek. Jó csaták lesznek, ebben az egyben biztos vagyok!