A tanulóév után komoly tervekkel vágott neki a Historic-Eb idei szezonjának az ERC2 háromszoros bajnoka, aki már az előző esztendőben is igazán biztató eredményeket ért el az 1990-es Ford Sierra Cosworth 4 X 4 volánja mögött. Akkor a bajnokság 4-es korcsoportjában a pontverseny harmadik helyén zárt, 2023-ban viszont ennél is erősebben szerepelt és egy ezüstöt ünnepelhetett az idény végén.
Ifj. Érdi Tibor elmondása szerint főként a korlátozott anyagi lehetőségek miatt döntöttek úgy korábban, hogy ebben a szériában indulnak, amit azóta sem bántak meg, igaz bőven volt munkájuk a versenygéppel: „Az első évben a technikai dolgokat próbáltuk minél megbízhatóbbra faragni, de ez végül elcsúszott az idei év végéig. A bemutatkozó esztendőben már képesek voltunk futamot nyerni és a bajnokságban dobogón zárni annak ellenére, mennyire más itt minden, így idénre már az volt a célkitűzés, hogy elnyerjük a korcsoport bajnoki címét” – vágott bele a tapasztalt pilóta.
„Sajnos az év elején nagyon elment a Lucky–Pons páros, akik végül bajnokok lettek, mert az első négy versenyből csak egyszer tudtunk pontokat szerezni. Először kiestünk, a második versenyen nyertünk, a harmadikra viszont nem mentünk el Spanyolországba, Svájcban pedig technikai gondok miatt kiestünk” – mesélte ifj. Érdi, aki ezt követően a pozitívumokra is kitért.
„Itthon és Ausztriában már nyerni tudtunk ezek után, majd 19-re húztunk lapot, amikor úgy döntöttünk, annak ellenére rajthoz állunk Finnországban, hogy ez nem volt betervezve. Erre gondolok vissza a legjobban, mert másodikok lettünk, majd a győztes, Jari-Matti Latvala is azt mondta, le a kalappal az eredményünk előtt, szóval büszkék vagyunk erre” – jelentette ki boldogan.
A folytatásban úgy tűnt, a szezon elején tapasztalt nehézségek ellenére a bajnoki cím még mindig meglehet ifj. Érdi Tibor és Kerék István kettősének, ám Olaszországban nem párolt melléjük a szerencse: „Az esélyeink San Remóban mentek el, kitört az autó kereke és kiestünk. Addig a pontig mindig jól választottunk gumikat, pedig a többiekénél keskenyebb gumikkal megyünk, de a Hankook gumik végül előnyt jelentettek. Sajnos pont akkor rontottuk el a taktikát, amikor a legfontosabb lett volna, túl puhákkal vágtunk neki a versenynek” – folytatta.
Az olasz viadalon történtek ellenére a magyar páros végül második lett a tabellán, ifj. Érdi pedig elárulta, először fordult elő vele ilyesmi, így abszolút tud örülni az eredménynek, a csapatára és a szezonjukra pedig büszkén tekint vissza. „Elég döcögősen indult, szóval volt mire építkezni, de az év második felére már relatíve stabil volt a technika” – utalt arra a Fordra, amit a rajongók már csak Múmia néven emlegetnek, nem is véletlenül.
„Nagyjából már kiforrta magát az autó, de a műszaki megbízhatóságon még javítanunk kell. Egy nyűgös öreglány, amit elneveztem Múmiának. Ezt nem rosszindulatból mondtam rá, de mindig adok az autóimnak egy nevet. Már a szurkolók közül is így hívja mindenki” – tette hozzá ifj. Érdi Tibor, aki zárásként azt is elmondta, ha lesz rá valódi sansz, jövőre már csak a bajnoki címmel lenne elégedett.
„Mindenképpen a bajnoki címet szeretném. Még mindig éhes vagyok a sikerre, ha elindulok valahol, ott nyerni akarok. Ha lesz esélyünk a címre, akkor csak az lesz számomra az elfogadható, a második hely már megvolt” – zárta gondolatait a rutinos versenyző.