A francia futam már a kezdetektől része a világbajnokság naptárának, ám volt idő, mikor Korzika jelentette a központot. A Citroen ezekben az időkben sem tétlenkedett, komoly eredményt tett le az asztalra - 1999-ben például Philippe Bugalski és Jesus Puras kettős győzelemmel ütötte ki az akkori WRC-ket egy-egy Xsara Kit-Carra. Két évvel később Puras ismét bizonyítot - Xsara WRC-jéve nem talál legyőzőre a korzikaiutakon.
A márka következő mérföldköve Sebastien Loeb-nek volt köszönhető - 2005-ben nemcsak az első helyen ünnepelhetett, hanem a csapat legnagyobb örömére a francia versenyző az összes gyorsasági szakaszt megnyerte.
"Különösen fontos a csapat számára az elzászi futam." - hangsúlyozta Yves Matton, a Citroen főnöke. "Nemcsak aktív résztvevői vagyunk az eseménynek, hanem partneri szinten is támogatjuk a lebonyolítását. A nézőszám és az érdeklődés miatt ezt a megmérettetést bátran merem Monte-Carlo-hoz vagy Finnországhoz hasonlítani. A Citroen számára mindig is pozitívum volt a hazai futam, így az eddigiekből kiindulva bízunk abban, hogy rajongóinknak nem fogunk csalódást okozni."
Annak ellenére, hogy a német rali pályáitól ez a rész mindössze 200 km-re helyezkedik el, külön sajátosságot rejtenek magukban a Strasbourg környékén kijelölt pályák. "Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a pályák egy részét Németországgal, más részét pedig Spanyolországgal lehet jellemezni. Az autózás során itt nagy hangsúly kerül a leszorító erőre - másodpercek múlhatnak a helyesen kifejlesztett mérnöki technikán. A Michelin új gumijait teszteltük a napokban, melyet mindkét pilótánk kipróbált, és pozitív tapasztalatokat mondtak el róla." - nyilatkozta Didier Clement, a Citroen vezető mérnöke.
Mads Ostberg a németeknél már az élmezőnyben mocorgott, és nyolc pontot sikerült gyűjtenie - ez volt az első olyan aszfalt esemény, ahol dobogóra állhatott. "Amióta az Elzászba költözött a francia rali, én mindig ott voltam. Nagyon gyors és lendületes szakaszok jellemzik most is, és nem tagadom, az egyik kedvenc versenyeim közé tartozik. Természetesen nagyon sok fog múlni az időjáráson, és titkon remélem, hogy eső nem fogja elkerülni a szakaszokat."
Kris Meeke az év első felében még csak kóstolgatta a WRC-t, de ezúttal már komoly eredményeket várnak tőle a franciák. Emiatt nagy nyomás nehezedik rá, de nem tagadja, hogy célja a dobogó egyik helyének a megszerzése lesz. "Úgy érzem, egyre erősebb leszek az év végéhez közeledve. Bízom benne, hogy a csapatomnak nem okozok csalódást azon a futamon, mely talán a legfontosabb a számukra. Paullal közösen megegyezve az itinerbe is beiktattunk pár változtatást egy jobb időeredmény reményében."