A kialakult helyzet nyilvánvalóan frusztrálóan hat a hazai ralisport minden képviselőjére, ezért az MNASZ illetékes döntéshozói elszántan keresik a megoldást az elmaradt verseny pótlására.
Szeptember 19-én, pénteken még Herczeg Lajos főtitkár úr nyílt levelét olvashattuk az MNASZ.hu oldalán, melyben a 41. Croatia Rally lett megnevezve mint lehetséges pótlási opció.
A mai napon viszont már Benyó Miklós, az MNASZ elnöke tájékoztatta ugyanezen a fórumon a magyar ralisport közösségét, és nyílt levelében az október 17-19-i Mecsek Rali versenytávjának megnövelését és duplaszorzóssá tételét jelölte meg megoldási alternatívaként, egyben felkérte a Rallyesport Bizottság vezetőjét, hogy végezzen felmérést a pilóták körében, ők igénylik-e a Budapest Rali ilyetén formában történő pótlását. Továbbá új szakágvezető kijelölését is kilátásba helyezte, amelyre a következő elnöki ülésen kerülhet sor.
Benyó Miklós elnökúr nyílt levele:
"Tisztelt Tagjaink, Versenyzőink, Támogatóink, Szurkolóink!
Amint arról a napokban nem hivatalos formában értesülhettünk, a Budapest Rallye szervezője, mintegy két héttel a rendezvény lebonyolítása előtt, lemondta a rendezvény megvalósítását. Tette ezt olyan formában, hogy a lemondás okaként elsősorban a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség vezetését tette felelőssé, miközben vélhetően nem is állt szándékában a verseny megrendezése, hiszen szövetségünkhöz mind a mai napig nem érkeztek meg azok az engedélyek és dokumentumok, melyek elengedhetetlenül szükségesek lettek volna a verseny megrendezéséhez.
Szövetségünk, és jómagam is számos alkalommal kértem információt a rendezőtől a versennyel kapcsolatosan, azonban a szervező erre egyetlen egy alkalommal sem reagált. A verseny kiírását a szervező nem bocsájtotta rendelkezésünkre, azonban megküldött egy kiírás tervezetet, amelyet szövetségünk nem hagyott jóvá. Ezt a kiírás tervezetet később megjelentette nem hivatalos formában, ezzel félrevezetve a tagságot, pusztán a hangulatkeltés céljából. A rendezővel szemben a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség megindította az eljárást, és egyidejűleg fegyelmi eljárás keretében kezdeményeztem rendezői licencének felfüggesztését a vizsgálat időtartamára.
Fentiek ismeretében és a rendelkezésre álló idő hiányában a Budapest Rallye megrendezése ellehetetlenült, ezért, és a Magyar Országos Rallye Bajnokság lebonyolítása érdekében felvettem a kapcsolatot Nagy Csaba és Jelen István urakkal, hogy a versenyzők érdekeit szem előtt tartva, közösen dolgozzunk ki egy olyan alternatívát, amely lehetőséget teremt, jelen körülmények között is a Rallye Bajnokság méltó és színvonalas befejezésére. Rövid egyeztetés után, a MECSEK RALLYE szervezőivel kialakítottuk egy olyan verseny forgatókönyvét, amely bizonyára megfelelő alternatívát kínál az elmaradt rendezvényünk pótlására is. A tervek alapján a pécsi verseny, közel 300km össz távval, 3 verseny nappal, 2x-es szorzóval került volna megrendezésre, olyan legendás szakaszok közbeiktatásával, amelyek bizonyára, versenyzőink és szurkolóink közmegelégedésére szolgáltak volna. Azonban minden erőfeszítésem ellenére, a tervezett versennyel kapcsolatosan olyan helyzet alakult ki, amelyben a rallye szakág nevezőihez kell fordulnom, mert a tagok megkeresése során, számomra értelmezhetetlen helyzet alakult ki. Felkérem a Rallyesport Bizottság vezetőjét, hogy végezzen felmérést a szakág tagjai körében, hogy a versenyzők igénylik-e az elmaradt Budapest Rallye ilyen formában történő pótlását, valamint rendelkezésre állnak-e azok a pénzeszközök, melyek nélkülözhetetlenül szükségesek a rendezvény támogatása tekintetében.
A RaIlye szakágvezető kinevezését illetően, a tagokkal folytatott megbeszélések alapján, annak tudatában, hogy a tagság körében ismertté vált a szakágvezető jelölt terheltsége, és a tagok ennek ellenére kiállnak jelölésük mellett, a napokban sorra kerülő elnökségi ülésen vélhetően nem lesz akadálya az új szakágvezető kijelölésének.
Benyó Miklós
elnök"